۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

جابر عناصری به مراسم بزرگداشت فردوسی می‌رود

جابر عناصری به مراسم بزرگداشت فردوسی می‌رود

مراسم بزرگداشت شاعر حماسه‌سرای ایران اسلامی، حکیم ابوالقاسم فردوسی روز چهارشنبه 25 اردیبهشت با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان در فرهنگسرای رویش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تقی‌نژاد، مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی گفت: 25 اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت شاعر گرانمایه‌ای است که به لحاظ جامعیت کلامش به هیچ یک از خیل سخن‌سرایان قبل یا بعد خود نمی‌ماند.

وی افزود:‌ فردوسی استاد بی‌همتای شعر و خرد پارسی و بزرگ‌ترین حماسه‌سرای جهان است و شاهنامه شاهکار ادبی و گنجینه ادبیات ماست. اهمیت فردوسی در آن است که با آفریدن اثر ‏همیشه‌ جاوید خود، نه تنها زبان بلکه کل فرهنگ و تاریخ و در یک سخن، همه اسناد اصالت اقوام ایرانی را جاودانگی بخشید و خود نیز بر عظمت آن آگاه بود و می‌دانست که با زنده نگه داشتن زبان ویژه یک ملت، در واقع آن ملت را زندگی و جاودانگی بخشیده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 گفت: فرهنگسرای رویش به منظور ترویج آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی و همچنین برای اشاعه فرهنگ و ادب فارسی، روز چهارشنبه 25 اردیبهشت، ویژه برنامه‌ای را با حضور چهره‌های فاخر فرهنگی و ادبی از جمله جابر عناصری برای بزرگداشت فردوسی برگزار می‌کند.

کد خبر 2053636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha