۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹

فرزادی در گفتگو با مهر:

محتوی آموزشی مهدکودک‌های البرز بر اساس مفاهیم دینی یکسان‌سازی می شود

محتوی آموزشی مهدکودک‌های البرز بر اساس مفاهیم دینی یکسان‌سازی می شود

کرج - خبرگزاری مهر: معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز از اجرای طرح یکسان سازی محتوای آموزشی مهدکودک‌های البرز بر اساس مفاهیم دینی خبر داد.

آسیه فرزادی  در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: در راستای یکسان سازی محتوای آموزشی مهد های کودک، دفتر امور کودکان و نوجوانان اداره کل بهزیستی استان ضمن برگزاری جلسه ای با حضور کلیه مدیران مهد های کودک این استان نسبت به معرفی چهار محتوای آموزشی بر اساس آموزه های اسلامی گروه سنی زیر ۶ سال سازمان بهزیستی اقدام کرد.

وی افزود: از آنجا که دین مبین اسلام نسبت به تعلیم و تربیت کودکان اهتمام ویژه ای دارد. چنانکه رویکرد و سیره ائمه معصوم(ع) نیز تربیت صحیح کودکان و آشنایی آنها با مفاهیم و مسایل دینی بوده است.

فرزادی تصریح کرد: چنانچه در دوران کودکانی نسبت به کودکان تربیت درست اعمال شده و از مفاهیم دینی استفاده شود ساختار شخصیتی آنها الهی، معنوی و قدسی شکل خواهد گرفت.

وی افزایش سطح کیفی مهدها را از دیگر اهداف اجرای طرح یکسان‌سازی آموزش در مهدهای کودک دانست و گفت: این برنامه با معرفی چهار محتوی آموزشی براساس مبانی دین مبین اسلام است که شامل مجموعه ده جلدی مفاهیم دینی به خردسالان که این مجموعه از هشت جلد کتاب ویژه مربیان و دو جلد کتاب ویژه کودکان تشکیل شده است.

فرزادی گفت: مجموعه رشد و تکامل کودکان، شامل چهار جلد کتاب ویژه مربیان و شش جلد کتاب کار ویژه کودکان همچنین شیوه های عملی آموزش مفاهیم دینی در مهد های کودک و مجموعه مهارتهای زندگی از دیگر عناوین معرفی شده در این طرح است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی البرز تاکید کرد: طی سال ۹۳-۹۲ این محتواهای آموزشی تنها منابع آموزشی مورد تایید سازمان برای بهره برداری در مهد های کودک تحت نظارت بهزیستی خواهند بود.

وی گفت: با توجه به اینکه مهد های کودک دو محتوای آموزشی (مهارتهای زندگی و شیوه های عملی آموزش مفاهیم دینی در مهد های کودک) را به صورت رایگان دریافت می کنند ، لازم است مدیران در خصوص تهیه دو محتوای آموزشی دیگر با هماهنگی کانون توسعه و همیاری کودک استان البرز اقدام نمایند.

فرزادی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد ۱۳ هزار و ۱۱۰ کودک در ۲۳۸ مهد کودک فعال در استان البرز از خدمات ارائه شده در این مراکز استفاده می کنند.
 

کد خبر 2053945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha