۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

با حضور وزیر خارجه ایران؛

اجلاس گروه تماس سازمان همکاری اسلامی پیرامون مالی آغاز به کار کرد

اجلاس گروه تماس سازمان همکاری اسلامی پیرامون مالی آغاز به کار کرد

اجلاس گروه تماس سازمان همکاری اسلامی برای حل بحران مالی با حضور وزیران خارجه برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران در جده مقر سازمان همکاری های اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به جده، علی اکبرصالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس گروه تماس سازمان همکاری های اسلامی در خصوص بحران مالی عازم مقر این سازمان شد و این اجلاس دقایقی پیش آغاز به کار کرد.

این اجلاس با ابتکار کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی جهت بررسی وضعیت کشور مالی تشکیل می شود.

علاوه بر وزیر امور خارجه ایران وزرای خارجه عربستان، ترکیه، مصر ، سنگال نیجر ،بورکینافاسو و وسیرالئون نیز در این نشست حضور دارند.

مالی از فروردین 91 به دنبال کودتای نظامی دچار تنش شد و شورشیان شمالی با استفاده از فرصت بوجود آمده اقدام به تصرف بخش عظیمی از مناطق شمالی مالی کرده و به طرف پایتخت پیشروی کردند.

دولت مالی نیز از نیروهای فرانسه درخواست کمک کرده و نیروهای این کشور با حمایت و پشتیبانی لجستیک چند کشور اروپایی و با موافقت الجزایر و نیجر کشورهای همسایه مالی وارد خاک مالی شده و شورشیان را عقب راندند.

بر اساس این گزارش از زمان آغاز بحران مالی ایران به عنوان عضو فعال سازمان همکاری اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی مالی خواستار اعاده نظم و گفتگوی مسالمت آمیز بین طرف های درگیر و جلوگیری از ریختن خون برادران مسلمان در این کشور با مدیریت نهادهای منطقه ای افریقایی بوده و معتقد است ورود نیروهای نظامی خارجی تنها به پیچیده تر شدن بحران می انجامد.

 جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بر خورداری از روابط خوب دوجانبه با همه دولتهای کشور مالی به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد آمادگی خود را برای استفاده از همه امکانات سیاسی برای کمک به حل موضوع اعلام داشته است.

کد خبر 2053983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha