۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

لتا در مورد سقوط دولت ایتالیا هشدار داد

لتا در مورد سقوط دولت ایتالیا هشدار داد

نخست وزیر ایتالیا با انتقاد از اقدامات برخی وزیران کابینه در حمایت از برلوسکنی، هشدار داد که ادامه دادن به این قبیل اقدامات دولت را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از محکوم شدن "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر سابق ایتالیا، در دادگاه میلان، طرفداران وی در شهر بریشا در شمال این کشور دست به تظاهرات زده و تصمیم دادگاه را محکوم کردند.

در میان این معترضین تعدادی از وزیران کابینه ایتالیا که از ائتلاف چپ میانه به رهبری برلوسکنی، به دولت راه یافته اند حضور داشتند که حضور آنها موجب انتقادات شدیدی از کابینه لتا شده است.

از جمله افرادی که در این تظاهرات حضور داشت "آنجلینو آلفانو" وزیر کشور ایتالیا بود. آلفانو معاون برلوسکنی در حزب "پی دی ال" است که بعد از ائتلاف برلوسکنی با لتا، این سمت را احراز کرد.

دولت جدید ایتالیا در اواخر ماه گذشته میلادی پس از دو ماه بن بست سیاسی در این کشور شکل گرفت. نخست وزیر جدید برای تشکیل دولت مجبور به ائتلاف با برلوسکنی شد. ائتلاف چپ میانه به رهبری وی توانسته بود در انتخابات ماه فوریه رتبه دوم را کسب کند.

سنگ اندازی های برلوسکنی که به دلیل ارتباط با مافیای ایتالیا به پدرخوانده مشهور شده، در مسیر دولت از همان روزهای اول آغاز شد به طوری که در نخستین روزهای کار دولت، "میکلا بیانکوفیوره" وزیر فرصت های برابر ایتالیا که از حزب پی دی ال به رهبری برلوسکنی، به این سمت انتخاب شده بود از مقام خود استعفا داد.

نظر به آنکه حضور احزاب هم پیمان با برلوسکنی در دولت ائتلافی ایتالیا، اهمیتی حیاتی دارند پدرخوانده درصدد است تا از این موضوع به عنوان اهرمی برای فشار بر لتا استفاده کند تا دولت مجبور به پیروی از خواسته های وی باشد.

کد خبر 2054052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha