۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۲۳

شيرزادي:

کردستان رتبه نخست هوشمندسازی مدارس را کسب کرد

کردستان رتبه نخست هوشمندسازی مدارس را کسب کرد

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل نوسازی مدارس کردستان از کسب رتبه نخست استان در زمینه هوشمندسازی مدارس در سطح کشور خبر داد. 

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌ شیرزادی بعد از ظهر دوشنبه در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز استان کردستان اظهار داشت: 200 مدرسه از سال 85 تاکنون در سطح استان بهسازی و مقاوم سازی شدند که تا قبل از آن تاریخ هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: کل اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس قدیمی استان در دولت نهم و دهم 278 میلیارد تومان بود که تاکنون 200 میلیارد آن تخصیص یافته است همچنین 70 درصد از مدارس استان از استاندارهای گرمایشی بهره مند هستند و از سال 84 تاکنون بیش از هفت هزار و 799 دستگاه بخاری استاندارد در سطح مدارس استان توزیع شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان بیان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان 34 پروژه شامل 189 کلاس درس در زیربنایی بالغ بر 42 هزار و 376 مترمربع تصویب شد که 24 پروژه از 34 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری در حوزه ساخت و نوسازی مدارس با صرف اعتباری بالغ بر 193 میلیارد ریال به بهره‌ برداری رسید و 10 پروژه دیگر نیز در حال اجراست.

شیرزادی عنوان کرد: 552 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به نوسازی مدارس استان اختصاص داده شد که امید است با تلاش مسئولان کردستان این رقم تخصیصی افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 65 کلاس در قالب 126 پروژه نوسازی با زیربنای 57 هزار و 294 مترمربع در استان اجرا شد و اکنون 128 پروژه با 767 کلاس درس در استان با 72 پروژه مقاوم‌ سازی، 19 مورد تخریب و بازسازی، 18 پروژه احداثی و 17 پروژه مشارکتی در دست اجرا است.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان میزان اعتبارات تخصیص یافته به بحث نوسازی مدارس در سال 90 را 696 میلیارد و 133 میلیون ریال دانست و گفت: در سال گذشته نیز 552 میلیارد ریال به بحث نوسازی مدارس استان اختصاصیدا کرده است.

شیرزادی ادامه داد: اعتبار سال گذشته در زمینه تجهیزات مدارس بالغ بر 32 میلیارد ریال بوده که در راستای خرید تجهیزات طرح 3-3-6 و هنرستان ‌های فنی و کار و دانش هزینه شده است.

وی گفت: خیرین مدرسه‌ ساز به عنوان پشتیبانان عرصه تعلیم و تربیت هستند که حرکت عظیم مدرسه ‌ساز آنها حرکتی ماندگار در تاریخ تعلیم و تربیت کشور است.

در پايان اين مراسم از خيرين فعال استان كردستان تقدير و تجليل به عمل آمد.

کد خبر 2054256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha