۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۰۴

دی پرسه خبر داد:

وزرای دفاع و آموزش انگلیس خواستار خروج از اتحادیه اروپا شدند

وزرای دفاع و آموزش انگلیس خواستار خروج از اتحادیه اروپا شدند

وزرای دفاع و آموزش انگلیس نیز به جمع حامیان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا پیوستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه" دو تن از وزرای کابینه کامرون اعلام کردند که در صورت برگزاری رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا ّبه آن رای مثبت خواهند داد اگر هیچ اصلاحاتی وجود نداشته باشد.

به نوشته "دی پرسه" در بحث ها برای خروج ممکن انگلیس از اتحادیه اروپا، فشارهای درون حزبی روی کامرون افزایش پیدا کرده است.

در این میان "مایکل گو" وزیر آموزش انگلیس نیز روز گذشته آشکارا اعلام کرد که می تواند کشور خود را جدا از بروکسل تصور کند. زندگی خارج از اتحادیه اروپا هم روی هم رفته خوب است. ما می توانیم این مسئله را مد نظر قرار دهیم که چنین اقدامی نکات مثبتی را برای ما به همراه دارد.

وی همچنین تصریح کرد که اگر امروز یک همه پرسی درباره خروج از اتحادیه اروپا برگزار شود من برای خروج رای خواهم داد. بهترین کار این است که ابتدا موضع انگلیس در اتحادیه اروپا را همانگونه که دیوید کامرون مد نظر دارد از نو مورد مذاکره قرار دهیم. مسئله یک بله یا نه برای عضویت در اتحادیه اروپا را باید بعد از یک پیروزی در انتخابات پارلمانی بعدی و همانگونه که تصمیم گیری شده است در سال 2017 برگزار کنیم.

در این میان "فیلیپ هوماند"، وزیر دفاع انگلیس نیز بعد از "گو" در این باره اظهار نظر کرده و گفته است که اگر یک انتخاب بین اتحادیه اروپا در فرم فعلی و خروج از این اتحادیه وجود داشته باشد، وی نیز موضع وزیر آموزش انگلیس را اتخاذ خواهد کرد.

حدود صد نفر از فراکسیون محافظه کار در پارلمان انگلیس تصمیمات کامرون در این باره را کافی نمی دانند. آنها می خواهند که برگزاری رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا به صورت کتبی مقرر شده و برای این منظور یک رای گیری در پارلمان باید وجود داشته باشد. این در حالی است که نخست وزیر انگلیس همواره تاکید کرده است که برای کشورش ماندن در اتحادیه اروپا بهتر از خروج از آن است.

کد خبر 2054309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha