۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۳۲

تحلیلگر راشا تودی:

ترکیه بدون اجازه آمریکا در سوریه کاری نمی کند

ترکیه بدون اجازه آمریکا در سوریه کاری نمی کند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با شبکه "راشا تودی" گفت ترکیه بدون اجازه آمریکا هیچ اقدامی علیه سوریه نخواهد کرد و همه چیز بستگی به نتیجه دیدار اردوغان و اوباما دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، " سالت جرمی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با شبکه روسی "راشا تودی" گفت، ترکیه بدون اجازه آمریکا نمی تواند اقدامی علیه سوریه انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مقامات ترکیه بدون هیچ تحقیقی درباره انفجارهای هاتایا سوریه را متهم به دست داشتن در این انفجارها کردند؟ گفت: بله مقامات ترکیه تا الان هیچ اسناد و مدارکی نتوانسته اند برای ادعایشان ارائه کنند و سوریه در حال حاضر نمی تواند چنین کاری را کرده باشد زیرا ارتش این کشور در حال حاضر موفقیت های خوبی را در پاکسازی برخی مناطق در سوریه به دست آورده است. همچنین از آنجائیکه آمریکایی ها در حال تغییر رویه در سوریه هستند و قصد دارند با روسیه در این باره مذاکره کنند اینکه بگوئیم سوریه در چنین مقطع زمانی چنین کاری را کرده کاملا بی مفهوم است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه که از او پرسید ترکیه گفته است برای پاسخ دادن به سوریه هرکاری خواهد کرد، ترکیه چه کاری خواهد کرد؟ گفت: این موضوع را باید جدی گرفت چونکه اردوغان در چند روز آینده به آمریکا می رود و تمرکز مذاکرات آنها بر سر سوریه خواهد بود اما ترکیه بدون حمایت و موافقت آمریکا هیچ کاری علیه سوریه نخواهد کرد و همه چیز بستگی به اسنادی دارد که اردوغان ارائه خواهد کرد و اینکه در این دیدار چه اتفاقی بیافتد.

 

 

کد خبر 2054362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha