۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

حجت الاسلام یزدانی مقدم در گفتگو با مهر:

پیروی از رفتار امام هادی(ع) موجب خلق حماسه سیاسی می‌شود

پیروی از رفتار امام هادی(ع) موجب خلق حماسه سیاسی می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیروی از رفتار و اخلاق امام هادی(ع) را موجب خلق حماسه سیاسی دانست.

حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امام هادی(ع) شخصیت عظیمی دارد که نه توسط ما بلکه توسط بزرگان معنا و عالمان دین باید توصیف شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که کمتر مورد توجه جامعه است و در عین حال ما به شدت به آن نیازمندیم این است که منش و رفتار ایشان موجب خشم حاکمان زمان خود شد، با وجود اینکه چندین بار منزل امام هادی(ع) را تفتیش کردند و چیزی جز سلامت نفس ایشان پیدا نکردند و این خود نشان دهنده عظمت شخصیت ایشان است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه اسلام احکام سیاسی و حکومت خود را دارد، گفت: شاید به دلیل موقعیت معنوی و رفتار الهی ایشان نمونه ای بودند که باعث می شد مردم به مقایسه بین اسلام مورد ادعای حکومت و دین ایشان بپردازند و همین روشنگری محسوب می شد.

وی با اشاره به اینکه رفتار و منش امام هادی(ع) الگویی برای زندگی فردی و سیاست‌های اجتماعی است، گفت: ما باید این الگوی گرانبها را حفظ کنیم و معنویت و عبادت را در سیاست هم مورد توجه قرار دهیم.

یزدانی مقدم گفت: آقای بهاء الدینی که پس از انقلاب حضور داشتند و در آن دوران چند انتخابات هم برگزار شد در بیانیه‌ای تاکید کردند که در بعضی از انتخابات‌ها گناهانی از عده‌ای سر می‌زند که معلوم نیست توبه پذیر باشد.

وی افزود: همچنین علامه طباطبایی فرمودند که هدف و وسیله با هم مرتبط هستند و نمی‌توان برای رسیدن به یک هدف از هر وسیله و ابزاری بهره برد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره) نیز حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است این یعنی برای حفظ مصالح نظام نباید بر اساس توهماتی خود خطر کنیم و به هرکاری دست بزنیم.

وی با اشاره به اینکه بین اهداف ما و وسایلی که برای تحقق آنها به کار می‌بریم قطعا رابطه وجود دارد، گفت: اگر از سخن بزرگان و رفتار امام  هادی(ع) پیروی کنیم جدا می‌توان حماسه‌ای سیاسی آفرید.

حجت الاسلام یزدانی مقدم تاکید کرد: باید به اخلاق، دین و معنویت توجه شود و در رفتارهای سیاسی خود از الگوهای عالی اخلاقی مدد جست، امام هادی(ع) فرمودند هرکسی از خود خیلی ارضی باشد مخالفانش نیز بیشتر خواهند شد.
 

کد خبر 2054591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha