۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹

به همت حوزه هنري كردستان/

کارگاه آموزشی "از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه داستانی" در سنندج برگزار می شود

کارگاه آموزشی "از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه داستانی" در سنندج برگزار می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: این حوزه در ادامه برنامه های آموزشی خود، کارگاه آموزشی " از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه داستانی" با حضور "رهبر قنبری" از فیلمسازان کشور در سنندج برگزار می شود.

امین مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های جوانان و علاقمندان به هنر سینما در استان کردستان و موفقیت های چشمگیر هنرمندان در عرصه های ملبی و بین المللی با تولیدات ارزشمند و در راستای فعالیت های آموزشی، پژوهشی حوزه هنری و آسشنایی بیشتر هنرمندان عرصه فیلم استان با موضوعات مربوط به کارگردانی این کارگاه آموزشی برگزار می شود.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی مراحل ساخت یک اثر داستانی از مرحله ایده تا کارگردانی در یک دوره تخصصی فشرده 14 ساعته به صورت کارگاهی آموزش داده می شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: ورود در این نشست برای هنرمندان فیلمساز که دارای حداقل یک اثر کوتاه داستانی باشند آزاد است و علاقمندان می توانند در ساعات برگزاری کارگاه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج حضور یابند.

مرادی یادآور شد: کارگاه آموزشی از ایده تا کارگردانی فیلم داستانی با حضور رهبر قنبری از هنرمندان برجسته سینمای ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه 25 و 26 اردیبهشت جاری در دو نوبت صبح از ساعت 10 تا 13 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 20 برگزار می شود.

گفتنی است رهبر قنبری متولد 1340 در اردبیل، فارغ التحصیل از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است که فعالیت سینمایی خود را در سال 1366 با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرده است.

از فعالیت های دیگر قنبری می توان به تدریس در انجمن سینمای جوانان، نگارش فیلمنامه و تلویزیون اشاره کرد و در سال 79 با نویسندگی و کارگردانی فیلم پرنده باز کوچک به جمع کارگردانان سینمای ایران پیوست.

وی تاکنون در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق به دریافت جوایز متعددی مانند جایزه بهترین فیلم جشنواره سینه کبد آمستردام برای فیلم پرنده باز کوچک، جشنواره مذب ایتالیا، جشنواره فیلم فجر و جشنواره کودکان و نوجوانان همدان شده است.

کد خبر 2054728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha