۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۳

مشیدی:

طرح حذف کدبین شهری در استان مرکزی اجرا می شود/ تلفنهای استان 8 رقمی می شود

طرح حذف کدبین شهری در استان مرکزی اجرا می شود/ تلفنهای استان 8 رقمی می شود

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی از اجرای طرح هم کد سازی و حذف کد بین شهری در استان مرکزی خبر داد و گفت: همچنین تلفنهای استان که در حال حاضر هفت رقمی است هشت رقمی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مشیدی ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای طرح هم کد سازی و حذف کد بین شهری از شهر ها و روستاهای  استان مرکزی به زودی تلفن های ثابت استان 8 رقمی خواهند شد و کد استان به صورت واحد به 086تغییر می یابد.

وی  افزود: با اجرای این طرح کلیه تلفن های ثابت استان بدون کد با هم تماس می گیرند و هزینه مکالمات   به نرخ شهری محاسبه خواهدشد .نامبرینگ شماره های استان بصورتی طراحی  وانتخاب شده اند که حداقل تغییرات  در شماره های استان و بخصوص در بخش شماره های مراکز صنعتی اعمال خواهد شد.

مشیدی در خصوص توسعه شبکه تلفن همراه افزود:در سال 91قریب به 154707شماره تلفن همراه به متقاضیان واگذار شده است ،بطوریکه در حال حاضر با 1013132شماره تلفن همراه مشغول بکار، ضریب نفوذتلفن همراه استان به 42/70درصد ارتقاءیافته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی ادامه داد: با اجرای این طرح نامبرینگ شماره های استانی به صورتی طراحی و انتخاب شده اند که حداقل تغییرات در شماره های استان و به خصوص در بخش شماره های مراکز صنعتی اعمال خواهد شد.

مشیدی ادامه داد: به زودی امکانات جدیدی در بستر adsl اعلام می شود که با این کار شبکه اینترنت استانی به وجود می آید.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال بنام سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی مخابرات در هر دو جنبه فعال بوده است.

وی با اشاره به نزدیکی حماسه انتخابات اظهار کرد: مخابرات بسترهای لازم جهت انتخابات را تهیه و در اختیار ستاد انتخابات استان قرارداده است.

مشیدی با بیان اینکه مخابرات یک بنگاه اقتصادی ،تجاری، بازرگانی است،خاطرنشان کرد: مخابرات بعنوان یک شرکت سرمایه گذار درصدد اجرای این دستور است تا کاهش هزینه، افزایش درآمد و بهره وری را بهمراه داشته باشد و بتواند مشتریان و سهامداران را با سود مناسب خشنود و متقاعد کند.

وی ادامه داد: مخابرات در حال پوست اندازی از بخش دولتی به خصوصی است و تغییر و تحول اساسی در برنامه های خود را با نگاه جدید و اقتصادی  همراه می کند.

کد خبر 2054817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha