۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۴۷

قلیچداراوغلو خطاب به اردوغان:

تو نوکر آمریکا هستی/تو مسئول کشته شدن ده ها تن در ریحانلی هستی

تو نوکر آمریکا هستی/تو مسئول کشته شدن ده ها تن در ریحانلی هستی

رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه با انتقاد از سیاست های نخست وزیر ترکیه او را نوکر آمریکا در خاورمیانه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های ترکیه، "کمال قلیچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه که بزرگترین حزب مخالف دولت است "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه را مسئول کشته شدن ده ها تن در انفجارهای هاتایا خواند.

وی که در جمع نماینده های پارلمان حزب جمهوری خلق ترکیه سخن می گفت سیاست های رجب طیب اردوغان در سوریه و منطقه را به شدت مورد حمله قرار داد.

وی با اشاره به اظهارات اردوغان در روز گذشته در یک شبکه تلوزیونی ترکیه درباره کشته شده های انفجارهای منطقه ریحانلی شهر هاتایا که گفته بود فردای قیامت مرا (اشاره به خودش) مورد بازخواست قرار خواهند داد و از من خواهند پرسید که تو نخست وزیر بودی برای این کشته ها چه کار کردی گفت: این چه غروری است؟ مگر تو چه کاره هستی که خودت را در قیامت هم نخست وزیر مردم ترکیه می دانی؟ تو مسئول کشته شدن ده ها نفر در این انفجارها هستی. تو نوکر آمریکا هستی و نقشی که داری بازی می کنی غیرقابل قبول است.

او خطاب به اردوغان گفت: تو گفته ای که بعد از دیدار از آمریکا و غزه به ریحانلی خواهی رفت تا با مشکلات مردم آشنا شوی این به خاطر این است که تو مجری و نوکر سیاست های آمریکا و غرب در منطقه هستی و برای تو مردم ترکیه اهمیتی ندارد و آدمی که نوکر شد نمی تواند وطن دوست باشد و به منافع ملی اش فکر کند و تمامی علایق و مصالح ملی را زیر پا می گذارد.

قلیچداراوغلو با اشاره به انفجارهای اخیر در ریحانلی خطاب به اردوغان گفت: تو در ریحانلی تمام دنیا را به بازی گرفته ای و در عین حال صحبت از بدبختی مردم هاتایا می کنی.

وی در ادامه گفت ما در حادثه ریحانلی چندین چیز برایمان آشکار و واضح است:

1- چرا باید آوارگان سوری آزادانه در هاتایا بگردند و آزاد باشند تا مشکلات امنیتی برای ترکیه بوجود بیاورند هرچند ما با کمک به آوارگان که وظیفه انسانی امان هست مشکلی نداریم.

2- در حال حاضر وقتی به منطقه می رویم شاهد حضور نیروهای امنیتی اکثر کشورها هستیم که آزادانه با داشتن سلاح در دست در منطقه تردد می کنند و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

3-چرا شما باید 24 ساعت بعد از انفجارها عده ای را دستگیر کنید چرا 24 ساعت قبل دستگیر نکردید آیا این به معنی این نیست که سیستم امنیتی ترکیه ضعیف و ناکارآمد شده است؟ آیا بهتر نیست به جای شنود تلفن من و امثال من تلفن تروریست ها را شنود کنید تا چنین فجایعی به وجود نیاید؟

4- در مرز ترکیه و سوریه هرج و مرج است گروه های مسلح و تروریست ها به راحتی با حمایت و کوک دولت تو در مرز رفت و آمد می کنند و با خود سلاح و بمب حمل می کنند.

وی در ادامه گفت ما مخالف حضور اعضای ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه در خاک ترکیه هستیم.

قلیچداراوغلو در پایان خطاب به اردوغان گفت: در جریان سوریه غربی ها تو را به جلو هل دادند و تو هم رفتی کشتار راه انداختی اما الان غرب خودش را عقب کشیده و این ترکیه است که درگیر شده. تو لایق ترکیه نیستی زیرا به اسم دموکراسی ترور راه انداخته ای.

 

 

 

 

 

کد خبر 2055077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha