۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶

همکاری موسسه اکو با شبکه جهانی صدای آشنا افزایش می‌یابد

همکاری موسسه اکو با شبکه جهانی صدای آشنا افزایش می‌یابد

رییس موسسه فرهنگی اکو در دیدار با مدیران شبکه رادیویی صدای آشنا بر همکاری گسترده با این شبکه جهانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از مدیران شبکه جهانی صدای آشنا روز دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت با رییس و جمعی از کارشناسان ارشد موسسه فرهنگی اکو دیدار کردند.

در این دیدار پروفسور افتخارحسین عارف رییس موسسه فرهنگی اکو از همکاری کشورهای عضو این نهاد بین المللی با شبکه جهانی صدای آشنا و همچنین از همکاری مشترک فرهنگی و رسانه‌ای اعضای اکو با این شبکه تاکید کرد و در مورد بعضی راهکارهای فرهنگی و رسانه‌ای لازم در این مقطع زمانی پیشنهادها و رهنمودهایی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای همکاری این موسسه با شبکه جهانی صدای آشنا وجود ندارد، افزود: می‌توان در زمینه معرفی اندیشمندان، بزرگان دین، ادبا، بزرگان علم، هنر و ادبیات و زبان فارسی و .... کشورهای عضو اکو برنامه‌های مشترکی تولید کرد.

افتخار حسین عارف همچنین خواستار مشخص کردن و پیشنهاد سرفصل‌های همکاری شبکه جهانی صدای آشنا با کشورهای عضو این موسسه بین المللی شد.

وی ادامه داد: با مشخص شدن این سرفصل‌ها و تایید آنها از سوی اعضای اکو زمینه امضای تفاهم‌نامه میان شبکه جهانی صدای آشنا و موسسه اکو  فراهم می‌شود.

در این دیدار کامران کاظم زاده مدیر شبکه جهانی صدای آشنا نیز با اشاره به پوشش جغرافیایی و ظرفیت‌های این شبکه، از آمادگی برای معرفی دستاوردهای کشورهای عضو اکو فرهنگی در زمینه‌های مختلف خبر داد.

وی در پاسخ به درخواست ربیس موسسه فرهنگی اکو برای ارائه سرفصل‌های همکاری دوجانبه گفت: به زودی این سر فصل احصا و مشخص و از طریق مرکز امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما به موسسه فرهنگی اکو ارسال می‌شود.

افتخار حسین عارف رییس پیشین فرهنگستان ملی زبان اردو، وزیر پیشین فرهنگ پاکستان و رییس کنونی مرکز فرهنگی اکو، در این دیدار به معرفی کتاب "فرهنگ مشترک" که خود آن را تالیف کرده است، پرداخت. این کتاب که از لغات رایج در 10 کشور آسیایی استفاده شده، فرهنگ لغتی است که به 10 زبان رایج آسیایی تالیف شده است.

کد خبر 2055457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha