۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

رضایت وزارت نفت از نحوه تدوین بودجه 92 / نفت گوی سبقت را از دولت ربود

رضایت وزارت نفت از نحوه تدوین بودجه 92 / نفت گوی سبقت را از دولت ربود

وزیر نفت با ابراز رضایت از نحوه تصویب بودجه وزارت نفت توسط نمایندگان مجلس، وضعیت بودجه وزارت نفت در قیاس با دیگر وزارتخانه‌ها را مطلوب تر ارزیابی کرد و گفت: امسال با کمک مجلس بودجه مناسبی برای صنعت نفت در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی در سومین جلسه شورای سیاست گذاری و نظارت راهبردی پژوهش و فناوری صنعت نفت با بیان اینکه بودجه وزارت نفت در قیاس با دیگر وزارتخانه ها مناسب تر است، گفت: در سال ٩٢ توانستیم با کمک مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای صنعت نفت در نظر بگیریم.

وزیر نفت دو روز قبل هم در جمع خبرنگاران درباره مصوبه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر امکان تهاتر نفت خام با طلب پیمانکاران صنعت نفت، گفته است: با مصوبه مجلس، امکان تهاتر منابع مالی پیمانکاران صنعت نفت با نفت خام فراهم شده است.

این عضو کابینه دولت دهم با تقدیر و تشکر از مجلس بابت صدور این مصوبه نفتی، تصریح کرده است: پیش بینی می شود با این مصوبه مشکلات بودجه ای وزارت نفت در سال 92 به حداقل کاهش یابد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه این مصوبه توان مالی و اعتباری وزارت نفت را ارتقا می دهد، بیان کرده است: قطعا این مصوبه علاوه بر تسریع در تامین منابع مالی طرح‌های صنعت نفت شود.

به گزارش مهر، نمایندگان مجوز مجلس هفته جاری به وزارت نفت برای صدور ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت ارزی مجوز صادر کردند ضمن آنکه نمایندگان مردم در خانه ملت مجوزی به بانک‌مرکزی برای تخصیص ۱۰میلیارد دلار خط اعتباری به شرکت‌های تابعه وزارت‌نفت داده اند.

بر این اساس بانک مرکزی این مجوز را دارد تا مبلغ ۱۰ میلیارد دلار از محل منابع ارزی خود در خارج از کشور را به شرکت‌های تابعه وزارت نفت به صورت خط اعتباری اختصاص دهد.

کد خبر 2055484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha