۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲

تحولات فلسطین/

تظاهرات سراسری در سالروز اشغال/درگیری با صهیونیست ها در رام الله و الخلیل

تظاهرات سراسری در سالروز اشغال/درگیری با صهیونیست ها در رام الله و الخلیل

تظاهرات سراسری فلسطینی ها در مناطق مختلف نوارغزه و کرانه باختری و درگیری با صهیونیست ها در شهرهای رام الله و الخلیل از جمله خبرهای مربوط به فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شهرهای مختلف فلسطین امروز به مناسبت شصت و پنجمین سالروز اشغال فلسطین شاهد تظاهرات گسترده بود. در نوارغزه، این تظاهرات در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار شد و در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری نیز این تظاهرات به درگیری فلسطینی ها با نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی منجر شد.

در شهر رام الله نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که بنا بر اعلام منابع فلسطینی درگیری شدیدی میان فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی قلندیا در کرانه باختری رخ داد.

الیوم السابع نیز گزارش داد: جوانان فلسطینی صبح امروز با نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری با یکدیگر درگیر شدند. این درگیری در جریان تظاهرات ضد اسرائیلی فلسطینی ها در سالروز اشغال فلسطین صورت گرفت.

بر اثر این درگیری 7 جوان فلسطینی به ضرب گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور نظامیان رژِیم صهیونیستی زخمی شدند. یک نظامی صهیونیست نیز به علت اصابت سنگ از سوی فلسطینی ها از ناحیه صورت زخمی شد.

خبر دیگر اینکه، شماری از گروه های اسلامی، انقلابی و سیاسی مصر اعلام کردند که کاروان همبستگی با فلسطین موسوم به فجر از میدان لبنان به سوی مرزهای فلسطین و گذرگاه رفح حرکت کرد که بنا بر اعلام برخی رسانه ها، نیروهای مصری مانع از حرکت این کاروان به سوی شهر رفح شدند.

این کاروان شامل حزب اسلامی و جبهه انقلابی برای حمایت از انقلاب 25 ژانویه و گروه های ملی حمایت از ملت فلسطین بود.

کد خبر 2055803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha