۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳

صبح امروز/

پیکر آیت‌الله زنجانی از مقابل مسجد حوض لقمان به سمت حرم رضوی تشییع شد

پیکر آیت‌الله زنجانی از مقابل مسجد حوض لقمان به سمت حرم رضوی تشییع شد

پیکر آيت الله العظمي حسيني زنجاني صبح امروز از مقابل مسجد حوض لقمان به سمت حرم رضوی تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، پیکر مبارک آیت‌الله سید عزالدین حسینی زنجانی با حضور مردم ولایت مدار و مومن مشهد، صبح پنجشنبه از مقابل مسجد حوض لقمان میدان شهدا به سمت حرم رضوی تشییع و در آرامگاه ابدی خود آرام گرفت.

پیکر این فقیه و مرجع تقلید گرانقدر با حضور گسترده مردم و مسئولان، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از شاگردان و طلاب مشهد و زنجان برگزار شد.

آیت‌الله سید عزالدین زنجانی از علمای برجسته مشهد که از شاگردان علامه طباطبایی و آیت‌الله العظمی بروجردی بود در سن 92 سالگي پس از مدتي بيماري سرانجام در سحرگاه 24 فروردین ماه دار فانی را وداع گفت و به جهان باقي شتافت.

میدان شهدای مشهد، امروز مملو از عاشقان و مریدان آیت الله زنجانی، مردم غیور زنجان و مشهد بود که با سردادن شعار "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، مرجع تقلید ما پیش رضاست امروز" در مراسم تشییع این عالم ربانی شرکت کردند.

مرجع عالي قدر حضرت آيت الله العظمي حاج سيد محمدعزالدين حسيني موسوي مجتهد زنجاني در سال 1300ه.ش در خاندان علم و فقاهت، خاندان امام جمعه زنجان، در شهر زنجان ديده به جهان گشود و امروز آثار و تالیفاتی نظیر رساله جامع الاحكام، رساله توضيح المسائل، منتخب رساله توضيح المسائل، مناسك حج و عمره مفرده، شرح خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حکمت فاطمی، تلخيص، تفسیر سوره مبارکه حمد، راه رستگاری، جستاری در باب اسلام و ایمان، مطارحات حول معیار الشرک فی القرآن و معیار شرک در قرآن از او به یادگار مانده است.

 

 

کد خبر 2056194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha