۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۲۰

اوباما :

اقدام آمریکا به تنهایی برای حل بحران سوریه کافی نیست

اقدام آمریکا به تنهایی برای حل بحران سوریه کافی نیست

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که این کشور استفاده از راهکار دیپلماتیک و نظامی را برای حل بحران سوریه حق خود می داند اما اقدام آمریکا به تنهایی برای حل آن کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "باراک اوباما" که شب گذشته در کنفرانس خبری مشترک با "رجب طیب اردوغان" سخن می گفت با بیان این مطلب در ادامه گفت : امیدوارم آمریکا و روسیه بتوانند یک کنفرانس بین المللی را برای برسی بحران سوریه ترتیب بدهند.

اوباما  گفت وی این حق را برای خود محفوظ میداند تا هم از راه دیپلماتیک و هم از راه نظامی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه، را تحت فشار قرار دهد اما اقدامات ایالات متحده به تنهایی برای حل بحران سوریه کافی نیست.

اوباما همچنین در مورد ادعای اتفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمایی نیز گفت : هنوز باید درباره استفاده سوریه از این سلاح ها جزییات دقیقتری کسب کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود : ایالات متحده و ترکیه بر اعمال فشار بر بشار اسد برای وادار کردن او به کناره گیری از قدرت ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد که تنها راه پایان دادن به بحران در سوریه، کناره گیری بشار اسد از قدرت است.

به گفته اوباما هم او و هم اردوغان خواهان برکناری بشار اسد هستند اما هنوز راه مشخصی برای پایان دادن به بحران در سوریه وجود ندارد.

باراک اوباما گفت: هیچ فرمول جادویی برای مواجهه با این وضعیت خشونت بار و دشوار در سوریه وجود ندارد. اگر راهی بود، من و آقای نخست وزیر حتما به آن عمل می کردیم و بحران تاکنون حل شده بود.

اردوغان هم با اشاره به وضع سوریه گفت هر دو کشور در پی پایان دادن به خشونت ها و کناره گیری بشار اسد و گذار سوریه به دموکراسی هستند.

کد خبر 2056859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha