۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

هشدار حسنی به مغازه دارها:

اصناف پرزباله اراک به مراجع قضایی معرفی می شوند

اصناف پرزباله اراک به مراجع قضایی معرفی می شوند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ضمن هشدار به مغازه دارهایی که پرزباله هستند گفت: این اصناف در صورت رعایت نکردن بهداشت به مراجع قضایی معرفی می شوند.

محمود حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این سازمان در راستای حفظ بهداشت و سلامتي شهروندان و حفظ زيبايي محيط شهري، به اصناف و مراكز پرزباله برای ساماندهي زباله‌های خود هشدار مي‌دهد.

وی تصریح کرد: دراین راستا از ابتدای سال 92 تاکنون، برای85 مورد از اصناف پرزباله اخطار کتبی صادر شده است که دو مورد از این اصناف به دلیل بی‌توجهی به اخطار‌های ارسالی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

حسنی بیان داشت: به استناد ماده16 قانون مديريت پسماند، با افرادی که برای ساماندهی پسماند خود اقدام نکنند، برخورد می‌شود و این افراد به مراكز قضايي معرفي خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اصناف و مراکز پرزباله شناسايي شده شامل گل‌فروشي‌ها، ميوه و سبزي‌فروشي‌ها، ساندويچي‌ها، سوپرماركت‌ها، رستوران‌ها هستند و در ادامه تصریح کرد: در مجموع در سطح شهر اراک سوپر مارکت ها و میادین میوه و تره بار جزو مراکز و صنوفی هستند که حجم تولید زباله بالایی دارند که خوشبختانه سازمان مدیریت پسماند در ساماندهی ، مدیریت و جمع آوری و دفن پسماند این صنوف اهتمام قابل توجه ای داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اظهارداشت: از کلیه صنوف و مراکز مختلف تقاضا می شود جهت حفظ بهداشت و سلامت خود شهروندان و محیط زیست در این زمینه همکاری و مشارکت بیشتری نمایند چرا که در غیر این صورت در صورت تکرار اخطار این مراکز به استناد ماده 16 قانون مدیریت پسماند به مراجعه قضایی معرفی خواهند شد.

کد خبر 2057054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha