۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵

آواربرداری در روستاهای بشاگرد آغاز شد/ خسارت 55 میلیاردی زلزله به بهداشت و درمان

آواربرداری در روستاهای بشاگرد آغاز شد/ خسارت 55 میلیاردی زلزله به بهداشت و درمان

با گذشت بیش از یک هفته از زمین لرزه 6.2 دهم در بشاگرد آوار برداری در روستاهای آسیب دیده آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر از بشاگرد، وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.2 دهم در امواج درونی زمین به بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی روستاهای بشاگرد خسارت‌های مالی وارد کرد و در این بین به بسیاری از زیرساختها شامل آب، برق، مخابرات و راههای روستایی خسارت زد.

رضا ملانسب فرماندار بشاگرد در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به پایان رسیده و مرحله آواربرداری نیز از امروز در روستای "ایرر" اغاز شد.

وی گفت: ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز در این شهرستان راه‌اندازی شده و بزودی شروع به کار می‌کند.

درخشان وزیری رئیس شبکه بهاشت و درمان شهرستان بشاگرد هم در گفتگو با خبرنگار مهر از اعزام 18تیم سیار شامل تیم پزشک - بهداشت محیط -مبارزه با بیماریها در روستاهای زلزله زده خبر داد.

درخشان وزیری گفت: 49سیرویس بهداشتی سیار در شهر گوهران و روستاهای ارمیش - کلاهو و پاهتک احداث شده است.

محمدنظری رئیس جمعیت هلال شهرستان بشاگرد هم به مهر اعلام کرد: چهار هزار و 411 تخته چادر، 14 هزار و 317 بطری اب معدنی، 520کیلو حبوبات، 445 کیلو برنج، 24 هزار و 653 قوطی کنسروجات ، 734 تخته پتو، 198 قوطی روغن، دو هزار و 174 تخته موکت، 734عدد کلمن و 780بسته سبد غذایی یک ماهه بین زلزله‌زدگان شهرستان بشاگرد توزیع شده است.

همچنین محمد شکاری رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان گفت: با ارزيابي انجام شده توسط كارشناسان حوزه عمراني دانشگاه  55 ميليارد ريال در منطقه زلزله‌زده شهرستان بشاگرد تخمين زده شده است.

شكاري با اعلام این خبر به مهر با اشاره به وقوع زلزله اخير در شهرها و روستاهاي شهرستان بشاگرد بیان داشت: خسارت‌هاي وارد شده به بخش بهداشت و درمان شامل خانه‌هاي بهداشت روستاي ايرر، كرمرستان، كاهكن، بيخ كهنو، خميني‌شهر با ميزان خسارت بالاي 80 درصد كه نياز به ساخت مجدد دارد.

وی افزود: همچنين خانه‌هاي بهداشت و مراكز بهداشتي درماني تيسور، تيدر، جكدان و سردشت نيز به ميزان 30 تا 70 درصد خسارت ديده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت بناهاي بهداشتي درماني در ارايه خدمات در شرايط بحراني برنامه ريزي براي ساخت مجدد خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي درماني شده است.

قائم مقام وزير در استان هرمزگان اظهار كرد: درمانگاه شهر گوهران همراه با انبار تاسيسات نو تجهيزات آن مركز و همچنين تخريب منازل سازماني مربوطه خسارتي به ميزان بالاي 80 وارد شده است.

علیرغم سفر یک روزه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران اسلامی به بندرعباس و افتتاح همزمان چند پروژه حوزه وزارت نیرو در استان از روستاهای زلزله‌زده بشاگرد بازدید نکرد.

کد خبر 2057130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha