۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

اردوغان:

صلح فلسطینیان با اسرائیل به آشتی فتح و حماس بستگی دارد/امیدواری به کنفرانس ژنو2

صلح فلسطینیان با اسرائیل به آشتی فتح و حماس بستگی دارد/امیدواری به کنفرانس ژنو2

نخست وزیر ترکیه با اشاره به تلاش های انجام شده برای از سرگیری مذاکرات سازش گروه های فلسطینی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون آشتی فتح و حماس هیچ صلحی در خاورمیانه به دست نمی آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه حریت، "رجب طیب اردوغان" که در موسسه بروکینگز در واشنگتن سخنرانی می کرد در ادامه افزود :بدون مصالحه گروه های فتح و حماس نمی توان انتظار داشت که مذاکرات صلح اسرائیل با فلسطینیان به نتیجه برسد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه افزود: روند آشتی میان فتح و حماس آغاز شده و من معتقدم اگر این دو به توافق برسند مذاکره با اسرائیل با سرعت بیشتری پیش می رود.

اردوغان در ادامه به گفتگوهای خود با "تونی بلر" رئیس کمیته چهارجانبه برای صلح خاورمیانه، اشاره کرد و گفت: من به بلر گفته ام که حماس نیز باید در مذاکرات با اسرائیل حضور داشته باشد زیرا در غیر این صورت مذاکرات فلسطینیان با تل آویو هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

وی در ادامه به تلاش های انجام شده برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 اشاره کرد و گفت: با برگزاری این کنفرانس امکان مشارکت چین و روسیه برای حل بحران سوریه افزایش می یابد.

اردوغان همچنین در مورد برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نیز گفت: برقررای این منطقه فقط در حوزه اختیارات شورای امنیت است و هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند دست به این کار بزند.

کد خبر 2057187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha