۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۴

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:

مردم هزینه‌ای بابت هم‌کدسازی نمی‌پردازند/ یکسان سازی کدهای استانی تا 4 ماه دیگر

مردم هزینه‌ای بابت هم‌کدسازی نمی‌پردازند/ یکسان سازی کدهای استانی تا 4 ماه دیگر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که مردم هزینه‌ای بابت یکسان سازی کدهای استانی پرداخت نخواهند پرداخت و دولت بخشی از این هزینه‌ها را متقبل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی در حاشیه مراسم روز ارتباطات در جمع خبرنگاران، از یکسان سازی کدهای مخابراتی تا 4 ماه آینده خبر داد و در مورد تامین هزینه‌های این طرح اظهار داشت: بخشی از هزینه‌های اجرای این طرح را دولت متقبل خواهد شد و مابقی هزینه‌ها نیز از درآمدهای شرکت‌هایی مانند همراه اول هزینه می شود.

وی تصریح کرد: فعلا مردم هیچ هزینه‌ای بابت این طرح نخواهند پرداخت.

نامی در مورد کاهش تعرفه تلفن ثابت که پیش از این وعده داده بود نیز گفت: در حال حاضر اپراتور همراه اول در حال پیاده کردن طرح یکسان سازی شبکه خود و عدم محاسبه نرخ جابجایی است و در زمینه تلفن ثابت نیز طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی باعث کاهش هزینه مردم خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاثیرات هم کدسازی استان‌ها گفت: اجرای هم کدسازی استان‌ها سه تا چهار ماه زمان خواهد برد و در حال حاضر این روند در استان‌هایی مانند استان قم آغاز شده است؛ اجرای این طرح در استان‌های مختلفی مانند آذربایجان شرقی می تواند تا 60 درصد هزینه‌های مشترکان را کاهش دهد.

وی با اشاره به بودجه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: در دنیا مرسوم است که معمولا درآمدهای حاصل از حوزه ICT صرف توسعه زیرساخت‌ها می‌شود چرا که یک دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه باعث صرفه جویی‌ها متعدد در حوزه‌های دیگر می‌شود؛ به طور کلی اصل بر آن است که درآمدهای ICT در حوزه زیرساخت‌های این بخش استفاده شود اما در نهایت تصمیم با دولت و مجلس است و گویا قرار بر آن است که امسال تا 25 درصد درآمدهای این حوزه به زیرساخت‌ها اختصاص داده شود.

نامی درباره راه‌اندازی گوگل ارث اسلامی گفت: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این طرح هر چه زودتر اجرایی شود. چرا که در قالب این سایت می‌توان محتواهای مختلف علمی و مذهبی تولید شده در کشور را به جهانیان ارائه کرد؛ البته در حال حاضر اقدامات مربوط به این سایت آغاز شده اما در نهایت روند ایجاد چنین سایتی نیاز به امکانات مختلفی از جمله 200 تا 300 هزار نفر پرسنل دارد تا بتوان سایتی 200 ترابایتی که نیازها زیادی را برطرف می کند ارائه کرد.

وی گفت: پس از پایان دولت دهم با توجه به اهمیت این مضوع دولت‌های دیگر نیز راه اندازی چنین سایت‌هایی را دنبال خواهند کرد.

کد خبر 2057515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha