۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۱

حجت الاسلام قابل:

رسانه ها به انتخاب اصلح و شرکت پرشور مردم کمک کنند

رسانه ها به انتخاب اصلح و شرکت پرشور مردم کمک کنند

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین گفت: تبیین شاخص های انتخاب اصلح، کمک به تحقق توقع به حق مردم و بسترسازی برای شرکت پرشور مردم در انتخابات از مهمترین وظایف رسانه های گروهی استان در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی قابل ظهر شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که با حضور محمدحسین شفیعی ها مدیرکل و مهدی رمضانی معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه های مکتوب و هفته نامه های استان در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: رسانه ها در زندگی مردم نقش انکارناپذیری دارند و در خلق حماسه سیاسی نیز باید بیش از گذشته به رسالت خود عمل کنند.

وی افزود: برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کار خطیری است که به هماهنگی و همکاری همه دستگاهها نیاز دارد و باید تلاش کنیم تا این رویداد بزرگ به خوبی برگزار شود و سرنوشت آینده کشور و مدیریت شهری به خوبی رقم بخورد.

                             

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: هر کس در تعیین سرنوشت خود دخالت نکند حق اظهارنظر و تصمیم گیری را از خود سلب کرده در حالی که همه موظفیم نسبت به خود و جامعه احساس مسئولیت کنیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین یادآورشد: با حضور پرشور در پای صندوق های اخذ رای باید کسانی را انتخاب کنیم که نسبت به دیگران اصلح هستند و بدون تحقیق نمی توان به گزینش شخص شایسته اقدام کرد.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: اگر بدون تحقیق به کسی رای دهیم که اشتباه داشته باشد ما نیز در این تخلف و اشتباهع شریکیم و به کشور و استان آسیب زده ایم.

تبیین شاخص های اصلح/ مشارکت بیشتر توسط رسانه ها

این مسئول گفت: رسانه ها با تبیین شاخص های افراد اصلح باید به مردم کمک کنند تا فردی مدیر، مدبر، متعهد، متخصص، کاربلد و ولایی برای اداره قوه مجریه انتخاب شود.

وی افزود: یکی از مسائلی که لازم است توسط رسانه ها به آن پرداخته شود تطبیق جایگاه شورای نگهبان با سیار نهادهای مشابه در کشورهای پیشرفته است به طوری که در کشور فرانسه شورای قانون اساسی با حضور 9 نفر، آمریکا در دیوان عالی ایالتی با 9 نفر، آلمان با 44 نفر، بلغارستان با 12 نفر، دادگاه قانون اساسی در روسیه با 9 نفر، کره جنوبی 9 نفر، مصر با هشت نفر، سودان با هفت نفر، سوریه با پنج نفر، ترکیه 15 نفر کاری مشابه شورای نگهبان دارند که اگر این مسائل به خوبی برای مردم ترسیم شود به این نهاد بیشتر اعتماد می کنند.

                           

قابل یادآور شد: تصمیم نهادهای نظارتی در این کشورها لازم الاجراست و فصل الخطاب تلقی می شود و ما نیز انتظار داریم هم مردم و هم نامزدها این جایگاه را با اعتماد کامل بپذیرند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین اظهارداشت: رسانه ها باید سطح توقع و انتظار مردم از ریاست جمهوری را در حد جایگاه قانونی آن نگهدارند و نگذارند خواسته هایی شکل گیرد که در توان فرد نیست و به وعده های غیرعملی منجر شود و مردم را بی اعتماد کند.

این مسئول یادآورشد: بیان نوع تخلف و مصداق های آن و توجه به مواد 74، 75، 76 و 77 برای رسانه های، چاپخانه ها و هواداران و نامزدها می تواند از بروز برخی تخلفات جلوگیری کند.

حجت الاسلام قابل تشویق مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات را از دیگر وظایف مهم رسانه های گروهی استان برای خلق حماسه سیاسی دانست.

کد خبر 2057529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha