۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۵۶

بحرانی:

هشت‌ هزار نفر از استان بوشهر به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند

هشت‌ هزار نفر از استان بوشهر به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: هشت‌هزار نفر از استان بوشهر به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سلمان بحرانی بعدازظهر شنبه در نشست سالگرد ارتحال امام در استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها، اظهار داشت: مراسم عزاداری 14 خرداد ساعت 10صبح در مصلی بوشهر و سایر مصلی های شهرها برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام ره در بوشهر آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری سخنرنی خواهد کرد.

وی برپایی آیین ویژه 15خرداد در خارک و برازجان و مسجد امیرالمومنین و امام زاده عبدالمهیمن بوشهر را از جمله برنامه های 15 خرداد برشمرد و گفت: در خارک و دشتستان این برنامه با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار می شود.

برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و هنری ویژه ارتحال امام

استاندار بوشهر نیز با تاکید بر برپایی باشکوه مراسم ارتحال امام راحل، افزود: متولی برنامه های سالگرد امام راحل آموزش و پرورش است و لازم است برنامه های این روز با برنامه ریزی مدون با شکوه برگزار شود.

فریدون حسنوند تاکید کرد: برنامه سالگرد ارتحال امام راحل باید در همه نقاط استان بوشهر باشکوه برگزار شود .

استاندار بوشهر بر برگزاری پنجاهمین سالگرد شهدای 15 خرداد تاکید کرد و گفت: باید در این روز برنامه قوی و قابل قبولی در مرکز استان و شهرستان‌ها بر گزار شود تا نسل‌های جوان و نوجوان از واقعه اینروز مطلع شوند.

حسنوند بر برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و هنری را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است  مسابقه ای تحت عنوان وصیت نامه حضرت امام برگزارشود و به پنجاه نفر جوائز نفیسی اهدا شود.

وی امام راحل اعزام کاروان زیارتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: به مناسبت سالگرد ارتحال امام گروهی از استان برای شرکت در مراسم به تهران اعزام می شوند ولی نباید برنامه شهرستان‌های استان و مرکز استان تحت الشعاع  برنامه مرکز کشور قرارگیرد.

استاندار بوشهر با بیان ویژگی های امام راحل تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با نهضت خود تحول اساسی در جهان ایجاد کرد که انشالله تا ظهور امام زمان این نهضت به سراسر جهان صادرمی شود.

حسنوند آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره عملی امام را یک ضرورت دانست و افزود: امام راحل دارای شخصیتی بی نظیر جهان و قرن هستند که باید نسل های جوان و نوجوان بیشتر با این شخصیت والامقام آشنا شوند.

وی برگزاری مسابقات گوناگون فرهنگی هنری ورزشی را یک ضرورت دانست و گفت: برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم 14 خرداد برپایی مسابقات گوناگون یک ضرورت است که باید برنامه ریزی شود.

برگزاری مراسم عزاداری سنتی بوشهر در مرقد امام

جانشین سپاه امام صادق استان هم گفت: برای شرکت مردم عزادار استان در مراسم سالگرد امام در تهران هشت هزار نفر در قالب 12کاروان به مرقد مطهر امام راحل اعزام خواهند شد

سرهنگ مطاف افزود: این عزیزان از 11 خرداد به وسیله 200 دستگاه اتوبوس  به مرکز کشور اعزام می شوند و مراسم عزاداری سنتی شامل سنج و دمام و سینه زنی سنتی در سوگ ارتحال امام برگزار می کنند.

وی گفت: به همراه این کاروان 12 دستگاه امبولانس، امدادگران جمعیت هلال احمر، پلیس  کنترل ترافیک، و خودروهای سبک برای پشتیبانی از کاروان زیارتی شرکت دارند.

کد خبر 2057634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha