۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۳۱

تحولات همسایگان شرقی؛

کرزای دکترای افتخاری می گیرد/ دیدار نواز شریف با فرمانده ارتش پاکستان

کرزای دکترای افتخاری می گیرد/ دیدار نواز شریف با فرمانده ارتش پاکستان

اعطای دکترای افتخاری به رئیس جمهوری افغانستان در هند و گفتگو در مورد مسائل امنیتی پاکستان در دیدار نواز شریف با فرمانده ارتش این کشور از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان هفته آینده برای دیداری سه روزه راهی هند می شود. وی در این سفر که طی روزهای بیستم تا بیست و سوم ماه می انجام می گیرد، با "مانموهان سینگ" نخست وزیر هند در مورد مسائل مورد علاقه دو کشور از جمله امنیت منطقه و مذاکرات صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

کرزای همچنین برای دریافت دکترای افتخاری از دانشگاهی در ایالت پنجاب هند دیدن می کند. گفتنی است دولت هند با ارسال کمک های انسان دوستانه و فعالیت در بخش عمران حضور فعالی در افغانستان دارد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد طرح ممنوعیت خشونت علیه زنان در پارلمان افغانستان رای نیاورد. این طرح به منظور از بین بردن محدودیت های ایجاد شده برای زنان افغان از زمان حکومت طالبان در افغانستان به پارلمان ارائه شده بود.

طرح مذکور در سال 2009 به امضای کرزای رسیده بود و برای تبدیل شدن به قانون نیازمند تصویب اعضای پارلمان بود، با این حال اختلاف بین نمایندگان سکولار و محافظه کار پارلمان مانع از تصویب آن شد.  

خبر دیگر این که ژنرال "اشفق پرویز کیانی" فرمانده ارتش پاکستان با رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز پیروز انتخابات پارلمانی این کشور دیدار کرد. در این دیدار که در شرق شهر لاهور انجام گرفت دو طرف در مورد وضعیت امنیتی کشور گفتگو کردند.

منابع آگاه می گویند ژنرال کیانی اطلاعات لازم در مورد مسائل امنیتی مهم کشور را در اختیار نواز شریف قرار داده و با وی در این مورد رایزنی کرده است.

گفتنی است حزب نواز شریف پس از کسب اکثریت کرسی های پارلمان مامور تشکیل دولت جدید این کشور شده است.

کد خبر 2057711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha