۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۷

افتتاح دو مدرسه بنیاد برکت در استان ایلام

افتتاح دو مدرسه بنیاد برکت در استان ایلام

ایلام - خبرگزاری مهر: با افتتاح دو مدرسه ساخته شده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم استان ایلام ، شمار اینگونه مدارس در سراسر کشور به 221 باب رسید .

به گزارش خبرگزاری مهر، مناطق محروم ایلام و آرمو شاهد گشایش دو مدرسه ابتدایی برکت شامل 10 کلاس درس بود تا پذیرای ده ها دانش آموز محروم در این مناطق باشد.

این دو مدرسه به وسعت 1729 مترمربع بنا با اعتباری به میزان شش میلیارد و 400 میلیون ریال توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته شد .

بنیاد برکت درصدد است ساخت مدارس برکت را تا یک هزار مدرسه در 1000 روستا و منطقه محروم کشور به تناسب نیاز افزایش دهد .

این بنیاد برنامه ریزی و انعقاد قرارداد برای ساخت بیش از 1400 کلاس درس در قالب 320 مدرسه را در روستاهای محروم 30 استان کشور انجام داده است .

براساس دستور رهبری  توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان مکمل فعالیت های اقتصادی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور ، از پنج سال پیش در دستور کار بنیاد برکت قرارگرفته است.

ساخت مدارس برکت با نیازسنجی از وزارت آموزش و پرورش و انعقاد قراداد با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و گروه های جهادی دانشجویی و تامین به موقع منابع ازطریق بنیاد برکت انجام می شود .

علاوه بر در نظر گرفتن جدید ترین استانداردهای ایمنی در ساخت مدارس بنیاد برکت، وسایل مدرنی نیز  از قبیل تابلوهای هوشمند در تجهیز این مدارس بکار گرفته می شود .

کد خبر 2057786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha