۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

مجلدات جدید «فرهنگ خاورشناسان» همچنان در انتظار چاپ

مجلدات جدید «فرهنگ خاورشناسان» همچنان در انتظار چاپ

چهار جلد پایانی فرهنگ خاورشناسان که از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آماده شده، به دلیل شرایط نامساعد کاغذ هنوز از چاپخانه خارج نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیت موضوعی کتاب‌های فرهنگ خاورشناسان درباره غربیانی است که راجع به مشرق زمین و فرهنگ آن مطالعاتی داشته‌اند و در واقع مجلدات این فرهنگ هدفش معرفی شخصیت‌های شرق‌شناس و آثارشان است.

در هر جلد این فرهنگ، شرق‌شناسان مشخصی ابتدا معرفی و سپس زندگینامه مفصلی از آنها درج شده است. در ادامه نیز فهرستی از آثار شرق‌شناسان و همچنین ترجمه فارسی این فهرست قرار می‌گیرد. همچنین اگر ترجمه فارسی از اثر یا آثاری از این شرق‌شناسان منتشر شده باشد، در این فرهنگ معرفی خواهد شد.

تا به حال 4 جلد از این فرهنگ توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چاپ رسیده است. اما قرار بود 4 جلد پایانی آن سال گذشته چاپ شوند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

در حال حاضر آماده‌سازی و تدوین مجلدات 5 تا 8 این فرهنگ انجام شده و این مجموعه آماده چاپ است اما به دلیل حجم زیاد صفحات مجلدات و شرایط قیمت کاغذ، تا به حال از چاپخانه خارج نشده‌اند.

هر کدام از مجلدات 5 تا 8 فرهنگ خاورشناسان بین 500 تا 600 صفحه حجم دارد البته حجم چند جلد آن نیز به 700 صفحه نیز رسیده است. ظاهرا قرار است یک جلد ویژه نمایه اطلاعات 8 جلد این فرهنگ نیز در کنار آن منتشر شود.

فرهنگ خاورشناسان زیر نظر سیدسعید فیروزآبادی و با همکاری مترجمان و محققان مختلف آماده شده است. پیش‌بینی می‌شود مجلدات باقی‌مانده از این مجموعه تا چند ماه آینده به چاپ برسند.

کد خبر 2057901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha