۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶

کارشکنی جدید انگلیس در مسیر استقلال اسکاتلند

کارشکنی جدید انگلیس در مسیر استقلال اسکاتلند

دولت انگلیس برای منصرف کردن مقامات و مردم اسکاتلند برای کسب استقلال از بریتانیا، اقدامات مختلفی انجام می دهد بطوریکه فردا دوشنبه نیز گزارش جدیدی در این رابطه از سوی دولت دیوید کامرون منتشر می شود.

به گزار خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، دولت انگلیس فردا دوشنبه گزارشی را منتشر می کند که بر اساس آن بانک های اسکاتلند در صورت جدا شدن این کشور از بریتانیا گرفتار مشکلات زیادی می شوند.

در این گزارش آمده که با توجه به وضعیت اقتصادی اسکاتلند و عملکرد بانک های آن بهتر است این کشور همچنان جزئی از بریتانیا بماند.

اما "جان سوئینی" وزیر اقتصاد اسکاتلند، این گزارش را رد و آن را فاقد اعتبار خوانده است. اسکاتلند قرار است در سال آتی میلادی یک همه پرسی برای مشخص شدن وضعیت استقلال خود از انگلیس برگزار کند اما لندن در تلاش است تا به هر نحو ممکن از تحقق این امر جلوگیری کند.

برای مثال چندی پیش تعدادی از اعضای دولت انگلیس اعلام کرده بودند "جدول زمانبندی تعیین شده از سوی حزب ملی اسکاتلند (حزب حاکم) برای مذاکره با اتحادیه اروپا موجب عقد قراردادهای ضعیف میان آنها شده و این امر به نفع مردم اسکاتلند نیست."

این اظهارات مقامات انگلیسی با واکنش حزب حاکم اسکاتلند مواجه شده به طوری که این حزب اعلام کرده که دولت ائتلافی انگلیس با هدف تسریع روند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، سعی دارد مذاکرات اسکاتلند با این اتحادیه را زیر سوال ببرد."

یکی از دلایل اصلی مخالفت انگلیس با استقلال اسکاتلند آن است که این کشور دارای منابع عظیم نفت است و در صورت جدایی از انگلیس، لندن سالانه سود قابل توجهی را از دست می دهد.

 

کد خبر 2057911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha