۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

در استان مرکزی:

4 هزارهنرمند صنایع دستی تحت پوشش بیمه/تمامی هنرمندان می توانند بیمه شوند

 4 هزارهنرمند صنایع دستی تحت پوشش بیمه/تمامی هنرمندان می توانند بیمه شوند

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان مرکزی از پوشش بیمه‌ای بیش از 4 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی خبر داد.

مجتبی رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تمامی هنرمندان صنایع دستی که دارای کارت شناسایی و کارگاه فعال باشند می توانند برای بیمه اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 8 هزار هنرمند صنایع دستی در استان کارت شناسایی دارند، اظهار کرد: به کلیه  کسانی که در کلاس های آموزشی شرکت و گواهی نامه پایان دوره کارآموزی دارند و یا در آزمون های فنی و حرفه ای قبول شده اند، این کارت تعلق می گیرد.

رضوانی با تاکید بر بستر سازی شناسایی هنر و هنرمند، تصریح کرد: هم اکنون میراث فرهنگی استان برنامه هایی در این خصوص ترتیب داده است که تخصیص گالری های رایگان برای برگزاری نمایشگاه به هنرمندان یکی از این موارد است.

جای صنایع دستی در معماری شهرهاخالی است

وی ادامه داد: همه تلاش این است که صنایع دستی علاوه بر هنر و بحث معنوی، صرفه اقتصادی نیز داشته باشد تا هم انگیزه ای برای هنرمند برای ادامه باشد و هم در نسل جدید ایجاد رغبت برای یادگیری آن را داشته باشد.

رضوانی با اشاره به اینکه هنر باید وارد بازار کار شود، گفت: اگر آثارهنرمندان در معرض دید باشد قطعا  ذائقه مردم نیز به آن سمت کشیده می شودو در سبد خانوار قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: هم اکنون جای صنایع دستی در معماری شهرها، عمارت ها و مبلمان شهری خالی است که امیدواریم با برگزاری نمایشگاه های تخصصی در این زمینه و شناساندن ظرفیت های این بخش به جامعه مهندسی و شهرداران، در عمران شهری و معماری  از آن بهره گرفت.
 

کد خبر 2058305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha