۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱

"جنگ جهانی زد" جشن سینمای مسکو را افتتاح می‌کند

"جنگ جهانی زد" جشن سینمای مسکو را افتتاح می‌کند

جشنواره فیلم مسکو فیلم "جنگ جهانی زد" با بازی برد پیت را برای افتتاحیه خود انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم مسکو سی و پنجمین دوره خود را امسال از 20 تا 29 ژوئن (30 خرداد تا 8 تیر) برگزار می‌کند.

لئونید وورشاگین که مدیر امسال این جشن سینمایی است، دیروز در جشنواره کن اسامی 10 فیلم از فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی امسال این جشنواره را اعلام کرد. به گفته وی این جشنواره امسال بیش از 1500 متقاضی برای شرکت داشته است.

وی که با هیأتی از روسیه در جشنواره کن شرکت کرده بود، گفت امسال نیز این جشنواره بخش مستند دارد که با موضوع بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. نمایش فیلم‌هایی از برناردو برتولوچی و گوستا گاوراس در کنار معرفی سینمای هلند از دیگر نکات کلیدی این جشنواره است.

از بخش‌های دیگر جشنواره فیلم مسکو مرکز تجارت فیلم است که امسال برای پنجمین‌بار برگزار می‌شود و با معرفی 20 پروژه روسی و بین‌المللی، در صدد یافتن تهیه‌کنندگانی برای آنها برمی‌آید. در بخش پردیس نسل‌ها هم آثاری از فیلمسازان جوان به نمایش درمی‌آید.

یک بخش دیگر جشنواره فیلم مسکو با عنوان "نشست رسانه MIFF" آثار هنرمندان معاصر روسی و جهانی را به صورت ویدئو، مدیا آرت، مستند و دیگر انواع تصویری نمایش می‌دهد.

در این مراسم اعلام شد که تاکنون محسن مخملباف و اورسولا مه یر به عنوان اعضای گروه داوری انتخاب شده‌اند.

فیلم‌هایی که در بخش رقابتی انتخاب شده‌اند شامل "مترهورن" از هلند، "بخش ترافیک" از لهستان، "رل" از روسیه، "داستان اسپاگتی" از ایتالیا، "دره تنگ خداحافظی" از ژاپن، "لوس چیکوس دل پورتو" از اسپانیا، "رزی" از سوییس"، "حرف" از ترکیه، "بی نظمی" از گرجستان و "لغزش" از روسیه هستند.

فیلم "جنگ جهانی زد" با بازی برد پیت، میرلی انوس، برایان کرانستون و متیو  فاکس بر مبنای رمانی از مکس بروکس به کارگردانی مارک فورستر ساخته شده است.  این فیلم که قرار بود دسامبر اکران شود به دلیل فیلمبرداری‌های مجدد 21 ژوئن (اول تیر) در آمریکا و بریتانیا اکران خواهد شد.

کد خبر 2058645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha