۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

تاکید دوباره لاوروف بر لزوم مشارکت ایران در نشست درباره سوریه

تاکید دوباره لاوروف بر لزوم مشارکت ایران در نشست درباره سوریه

وزیرخارجه روسیه بار دیگر بر لزوم مشارکت جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو 2 در راستای حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی لاوروف" وزیرخارجه روسیه در گفتگو با روزنامه روسیسکایا گازتا اظهار داشت: نباید مهلت برای برگزاری نشست بین المللی درباره سوریه (ژنو 2) تعیین کرد و این نشست بر خلاف تفکرات برخی دوستان ما برای انجام هماهنگیهای لازم زمان بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: من نمی خواهم نشست سوریه به سرنوشت نشست دیتون و یا نشستی که برگزاری آن درباره مسائل لبنان 14 سال به درازا کشید، دچار شود اما این مسئله هم غیرمنطقی است که برای برگزاری این نشست مهلت تعیین شود.

وزیرخارجه روسیه در ادامه این گفتگو موفقیت نشست ژنو 2 درباره سوریه بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران را دور از ذهن دانست و اظهار داشت: این مسئله را دیدار اخیر خود با جان کری وزیرخارجه آمریکا مطرح کردم.

وی افزود: اگر همگان به این مسئله که ایران به صورت واضح در حل بحران سوریه نقش دارد، اذعان دارند پس مشارکت این کشور در نشست ژنو 2 ضروری است. من این مسئله را به کری متذکر شدم و فکر می کنم وی مخالفتی نداشت اما گفت که برخی کشورهای منطقه به صورت قاطع با حضور ایران مخالف هستند.

لارووف همچنین بر لزوم مشارکت تمامی جریانهای مخالف سوری که در خارج از این کشور هستند در نشست ژنو 2 تاکید کرد. وی همچنین حضور بدون پیش شرط ائتلاف مخالفان سوری در این نشست را دور از ذهن دانست.

کد خبر 2058845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha