۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۲

با درنظر گرفتن انصراف قطعی اردن؛

پیشنهاد فدراسیون بسکتبال برای برگزاری باشگاه‌های آسیا/ میزبانی مشروط پتروشیمی!

پیشنهاد فدراسیون بسکتبال برای برگزاری باشگاه‌های آسیا/ میزبانی مشروط پتروشیمی!

فدراسیون بسکتبال با در نظر گرفتن اعلام انصراف اردن از برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا، آمادگی ماهان را برای میزبانی این مسابقات به فیبا آسیا پیشنهاد داد. ضمن اینکه اعلام کرد پتروشیمی هم به صورت مشروط و در صورت استفاده از سهمیه میزبانی می‌تواند برگزارکننده این رقابت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری بیست و چهارمین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی باشگاه‌‎های آسیا یکی از رویدادهای تصویب شده در تقویم امسال فیبا آسیاست که قرار است طی روزهای 23 تا 30 شهریورماه برگزار شود. پیش از این اردن به عنوان محل برگزاری آن انتخاب شده بود اما گفته می‌شود این کشور از میزبانی انصراف داده است.

البته این خبری است که هنوز سایت رسمی فیبا آسیا هیچ اطلاع رسانی رسمی در مورد آن انجام نداده و حتی نامه‌ای هم مبنی بر انصراف اردن از میزبانی برای فدراسیون بسکتبال ارسال نشده است. با این حال مسئولان فدراسیون بسکتبال با توجه به شنیده‌ها و در نظر گرفتن اینکه نمایندگان ایران در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا پیش از این آمادگی مشروط خود را برای برگزاری این رقابت‌ها اعلام کرده بودند، به صورت رسمی پیشنهاد برگزاری مسابقات باشگاه‎های آسیا در ایران را به فیبا آسیا اعلام کردند.

پتروشیمی و ماهان نمایندگان ایران در مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا بودند. رقابت‎هایی که جمعه گذشته با قهرمانی شانفیل لبنان و آسیایی شدن این تیم همراه با ماهان و دهوک به پایان رسید و پتروشیمی با وجود قرار گرفتن در رده سوم مسابقات و به خاطر قانون فیبا آسیا مبنی بر اینکه از هر کشور تنها یک تیم سهمیه آسیایی خواهد گرفت از صعود به مسابقات باشگاه‌های آسیا بازماند.

نمایندگان ایران در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا پیش از برگزاری این رقابت‌ها و با توجه به مسائل امنیتی در کشور عراق برای میزبانی مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند. حتی از سوی مدیران این دو تیم اعلام شده بود که در صورت صعود به مسابقات باشگاه‌های آسیا نیز می توانند مسئولیت میزبانی را بر عهده بگیرند.

بر همین اساس فدراسیون بسکتبال پس از اطلاع از انصراف اردنی‌ها درخواست برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا در ایران را به فیبا آسیا اعلام کرد. در نامه ارسالی از سوی فدراسیون بسکتبال روی میزبانی مشروط پتروشیمی که سهمیه آسیایی در اختیار ندارد هم تاکید شده است!

بسکتبال

محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، در توضیح این مسئله اظهار داشت: مدیران دو باشگاه پتروشیمی و فولاد ماهان پیش از اعزام تیم‌های بسکتبال این دو باشگاه به عراق تاکید کرده بودند که در صورت صعود به مسابقات باشگاه‌های آسیا حاضر هستند برگزار کننده این مسابقات باشند. به همین دلیل پس از اطلاع از انصراف اردن آمادگی آنها برای میزبانی را به فیبا آسیا اعلام کردیم.

وی با تائید اینکه فیبا آسیا هنوز در مورد انصراف اردن اطلاع رسانی رسمی انجام نداده، خاطرنشان کرد: طی ایمیلی که برای فیبا آسیا ارسال شد، تاکید کردیم که شنیده‌ایم اردن از برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا انصراف داده است و با توجه به این شنیده آمادگی خود را برای برگزاری این مسابقات اعلام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال به نمایندگی از ماهان که سهمیه آسیا کسب کرده، اعلام کرد که این تیم متقاضی برگزای مسابقات است. ضمن اینکه اعلام کردیم در صورتیکه پتروشیمی هم بتواند از سهمیه میزبانی استفاده کند می‌تواند برگزار کننده مسابقات باشد.

"مگر از هر کشور یک تیم مجاز به شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا نیست؟ فکر می‌کنید فیبا آسیا با پیشنهاد ایران موافقت کند"؟، وی در پاسخ به این پرسش مهر گفت: فیبا آسیا تاکنون به هیچ کشوری اجازه داشتن دو نماینده در این مسابقات را نداده است. من هم بعید می‌دانم با این پیشنهاد موافقت شود اما فدراسیون بسکتبال با در نظر گرفتن اعلام آمادگی قبلی پتروشیمی، چنین پیشنهادی را مطرح کرد!

مشحون تاکید کرد: در هر صورت فدراسیون بسکتبال به نمایندگی از هر دو تیم ماهان و پتروشیمی برای برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا اعلام آمادگی کرده است. منتظر هستیم پاسخ فیبا آسیا در این زمینه به دستمان برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق روال همیشگی برای تعیین میزبان مسابقات مختلف ثبت شده در تقویم فیبا آسیا، کمیته اجرایی این کنفدراسیون تشکیل جلسه خواهد داد تا با بررسی شرایط متقاضیان میزبانی، محل برگزاری مسابقات را مشخص کند.

فدراسیون بسکتبال در حالی خواستار برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا در ایران شده است که کشورمان تجربه یک دوره برگزاری این رقابت‌ها را دارد. سال 2007 مسابقات باشگاه‌های آسیا در تهران برگزار شد و با قهرمانی صبا و عنوان دوم و سومی نمایندگان سوریه و قطر به پایان رسید. 

کد خبر 2059288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha