۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۲۰

رنجبر ضرابی:

مجوز 400 واحد صنايع تبديلي در استان همدان صادر شد

مجوز 400  واحد صنايع تبديلي در استان همدان صادر شد

همدان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: تاکنون مجوز 400 واحد صنايع تبديلي در استان همدان صادر شده است.

علیرضا رنجبر ضرابی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همدان در فراوری محصولات کشاورزی چندان موفق نبوده است، گفت: اغلب توليدات استان همدان به صورت خام وارد ساير استان‌ها مي‌شود و همدان از بهره‌وري در اين زمينه بي‌بهره بوده است.

رنجبرضرابي اظهار داشت: سازمان جهاد كشاورزي تاكنون مجوز 153 واحد صنايع تبديلي ر ادر استان همدان صادر كرده است.

وی اضافه کرد: 120 واحد صنایع تبدیلی نیز از سازمان صنعت و معدن مجوز گرفته‌اند و در مجموع از سال 89 تاكنون 400 واحد صنايع تبديلي در استان همدان ايجاد شده است.

رنجبر ضرابی با بیان اینکه راه اندازی واحد صنعتي كشمش پاك‌كني از جمله اين صنايع است، گفت: ظرفيت صنايع استان همدان در بحث شوريجات، ترشيجات، سردرختي‌ها و صنايع دوم و سوم انگور پر شده است.

وي با بیان اینکه مشكل در اين است كه هنوز نتوانسته ايم در بسته‌بندي تنوع ايجاد كنيم، گفت: هنوز فرهنگ بسته‌بندي در استان همدان جا نيفتاده و سرمايه‌گذار كمتر به سراغ اين نوع كار صنعتي رفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: در سال 83 در بحث صنايع تبديلي پنج هزار تن صادرات داشتيم كه در چند سال اخير  اين ميزان به 35 هزار تن رسيده‌ و قابل قبول است.

وي بر  توسعه صنايع مرتبط با كشاورزي تاکید کرد و گفت: تأكيد استاندار همدان بر ايجاد مركز پرتودهي محصولات كشاورزي نشانگر توجه و اهتمام مسئولان به توسعه صنايع مرتبط با كشاورزي است كه اين امر با سمت و سو دادن به سرمايه‌گذار بخش كشاورزي محقق مي‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه برخي محصولات تولیدی استان همدان در كشور براي كشاورزي رقابت ايجاد كرده است، گفت: بر روي محصول سير، سيب‌زميني و جو رقابت وجود دارد.

رنجبر ضرابی اضافه کرد:همدان در تولید محصول جو و يونجه رتبه سوم كشور، خيار و كلزا چهارم كشور، ذرت پنجم كشور، گندم ششم كشور، انگور و گياهان دارويي رتبه سوم كشور را داراست.

کد خبر 2059498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha