۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۵۷

امسال تعرفه حمل بار راه آهن افزایش نمی یابد/ بلیت قطار 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده

امسال تعرفه حمل بار راه آهن افزایش نمی یابد/ بلیت قطار 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه برای امسال تعرفه حمل بار در بخش ریلی افزایش نمی یابد، گفت: قیمت تمام شده بلیت مسافری حداقل 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده است که در صورت افزایش کیفی قطارها، تعرفه های آنها هم افزایش می یابد.

غضنفر فولادی در گفتگو با مهر تعرفه حمل و نقل بار در بخش ریلی افزایش نمی یابد، گفت: در حال حاضر برای امسال افزایش تعرفه در مسیرهای ریلی نداریم مگر اینکه شرایط اقتصادی و نرخ حامل های انرژی تغییری داشته باشد.

وی در خصوص رونق بیشتر حمل و نقل جاده ای بار نسبت به ریلی، اظهار داشت:تعرفه حمل و نقل جاده ای هم مصوب وزیر راه و شهرسازی است و هر سال هم افزایش پیدا می کند اما در حمل و نقل ریلی، قیمت ها تغییری نداشته است و در اغلب مسیرها تعرفه های ریلی کمتر از جاده ای است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه این نرخ ها در مقایسه هزینه زیرساخت های ریل نسبت به جاده بسیار کم است، افزود: هزینه های زیرساختی جاده ها و آزادراه ها را دولت می پردازد اما در زمینه ساخت راه آهن، تمامی هزینه ها برعهده شرکت راه آهن است، بنابراین مقایسه این دو در حمل و نقل کار درستی نیست اما قیمت های حمل بار در اغلب مسیرها ارزان تر از جاده است.

فولادی تصریح کرد: اما در مسیرهای میانبر که امکان حمل و نقل ریلی وجود ندارد جاده ای ارزان تر تمام می شود مانند مسیر ریلی چادرملو به خوزستان که 1200 کیلومتر و در جاده ای 7 هزار کیلومتر است هر تن در کیلومتر ارزان تر از ریلی تمام می شود.

سرپرست معاونت امورمسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری، اظهار داشت: در بخش مسافری قیمت تمام شده بلیت با قیمت کنونی، تفاوت زیادی دارد و حداقل 20 درصد قیمتها کمتر از قیمت تمام شده است.

فولادی تصریح کرد: هر قطاری که از نظر کیفی ارتقاء پیدا کند، تعرفه های بلیت آن هم افزایش می یابد بنابراین ملاک اصلی برای افزایش قیمت بلیت در راه آهن، افزایش کیفی قطارها است.

کد خبر 2059551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha