۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷

عابدی:

اصلاح الگوی مصرف برق نیازمند فرهنگ سازی پایداراست

اصلاح الگوی مصرف برق نیازمند فرهنگ سازی پایداراست

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اصلاح الگوی مصرف برق را نیازمند فرهنگ سازی پایداردر جامعه دانست و گفت: اصلاح الگوی مصرف علاوه برصرفه جویی در مصرف انررژی سبب کاهش هزینه ها می شود.

مهندس داود عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اصلاح الگوی مصرف وترویج فرهنگ آن نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتا به یک فرهنگ در تمامی عرصه های مصرف تبدیل شود.

وی با اشاره به نامگذاری اول خرداد، به نام « روز بهره وری و بهینه سازی مصرف» افزود: در صورت اعمال مدیریت مناسب و همراهی جامعه، از منابع عظیم انرژی برق به نحو مناسبی می توان استفاده کرد.

عابدی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف که به معنی نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع کشورو استفاده کارآمد از عوامل تولید کار و سرمایه است که سبب ارتقای شاخص های زندگی و کاهش هزینه ها می شود.

وی با اشاره به اینکه بهره وری قبل از اینکه به عنوان یک شاخص اقتصادی و یا عامل توسعه مطرح شود یک فرهنگ است اظهار کرد: برای اینکه بهره وری در یک جامعه پایگاهی پیدا کرده و ماندگار شود و در متن عقاید و سنت های بومی ریشه بدواند، باید نه تنها به عنوان یک معیار اقتصادی صرف، بلکه به عنوان یک اندیشه و تفکر قلمداد شود.

تغییر رفتار مصرفی مشترکان برای تعدیل مصرف برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی ازبزرگترین قطب های صنعت کشور است تصریح کرد: همسو سازی و تعامل متقابل صنایع و شرکت های توزیع برق، شناسایی منابع انرژی و برنامه ریزی برای استفاده بهتر از این منابع از فرصت های مهم برای توسعه صنعت برق است.
 
عابدی با تاکید برتغییر رفتار مصرفی مشترکان برای تعدیل مصرف برق، روش های کاربردی و فرصت های اصلاح الگوی مصرف در زمینه های روشنایی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و مصارف جمعی را از جمله راهکارهای اساسی در زمینه کاهش برق دانست.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان گفت: کولرهای گازی از جمله پر مصرف ترین وسایل خانگی هستند.بنابراین در صورتی که ضرورتی به استفاده از این نوع کولرها وجود ندارد، افراد باید از استفاده از آنها خودداری کنند زیرا در صورت ضرورت استفاده از این نوع کولرها که هزینه سنگینی را نیز در بردارند، باید سعی شود تا از استفاده در ساعت پیک مصرف برق(از 20 تا 24 شب) و هنگام ظهر که مصرف انرژی الکتریکی در شبکه برق کشور به حداکثر می رسدخودداری کنند.

کد خبر 2059602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha