۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

النشره خبر داد؛

احتمال تعویق کنفرانس ژنو2 تا پس از دیدار اوباما و پوتین

احتمال تعویق کنفرانس ژنو2 تا پس از دیدار اوباما و پوتین

رسانه های عربی به نقل از منایع آگاه در روسیه احتمال دادند کنفرانس ژنو دو پس از دیدار ریاست جمهوری آمریکا و روسیه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع دیپلماتیک روس از احتمال به تاخیر افتادن برگزاری کنفرانس ژنو 2 خبر دادند.

به گزارش این منابع، وزارت خارجه روسیه منتظر است که "فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه در این هفته به مسکو سفر کند تا درباره این موضوع رایزنی کنند.

این در حالی است که چندی پیش روسیه از آمریکا خواسته بود که تماسها با گروههای مخالف را ادامه دهد و این مسئله را بررسی کند.

به گزارش این منابع، مسکو و واشنگتن پس از اینکه به دشواریهای برگزاری این کنفراس در پایان ماه می پی بردند، به این توافق رسیدند که کنفرانس مذکور در ماه ژوئن آینده (خرداد) برگزار شود.

روسیه و آمریکا 14 ژوئن را برای برگزاری این کنفرانس انتخاب کردند و این بار پیشنهاد دادند که عربستان، ایران و کشورهای همسایه سوریه نیز در این کنفرانس شرکت کنند.

این منابع دیپلماتیک احتمال عدم برگزاری این کنفرانس در تاریخ مقرر را بعید ندانسته اند و احتمال می دهند که این کنفرانس تا 17 ژوئن آینده برگزار شود.

خاطر نشان می شود ارتش سوریه در روزهای اخیر توانسته است شکستهای سنگینی را به گروههای تکفیری مسلح مورد حمایت محور غربی عربی و ترکی ضد سوری وارد کند که حامیان آنها به ویژه عربستان، قطر، ترکیه و انگلیس را به وحشت انداخته تا جایی که انگلیس بار دیگر خواستار ارسال تسلیحات برای این گروهها شده است و ولیعهد عربستان هم قرار است با سفر به ترکیه، راه حلی برای نجات گروههای تروریستی بیابد.

کد خبر 2059618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha