۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷

جمادی عنوان کرد:

جهت دهي به تفكرات قومي و تخريب نامزدها در انتخابات تخلف محسوب مي شود

جهت دهي به تفكرات قومي و تخريب نامزدها در انتخابات تخلف محسوب مي شود

یاسوج – خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت دهي به تفكرات قومي و تخريب نامزدها در جریان انتخابات تخلف محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد پيشگيري و مقابله با جرايم انتخاباتي استان افزود: تبليغات غيرقانوني نامزدها، سوء استفاده از امكانات دولتي و غيبت كارمندان در زمان انتخابات ممنوع است.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی استان با سوء استفاده ­كنندگان و متجاوزین به بيت المال قاطعانه و در کوتاهترین زمان برخورد خواهد کرد.

جمادی افزود: مديران و مسئولان نیز باید به  وظايف قانوني خود عمل کرده و از آن غافل نباشند زيرا تصرف بيت المال خط قرمز مراجع قضايي است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه هدف ما امنيت انتخابات و حضور حداكثري مردم است، تصریح کرد: با توجه به اينكه ممكن است كساني بخواهند به اين حماسه ملي ضربه بزنند، شعب قضايي ويژه انتخابات آماده فعاليت هستند.

جمادی اظهار داشت: ارسال پيامك تبليغاتي قبل از آغاز تبلیغات ممنوع است و تعدادی از سامانه­ هاي ارسال پيامك اينترنتي توسط مخابرات شناسايي شده است.

وی افزود: در راستای پیگیری پیامکهای تبلیغاتی نیز پليس فتای استان فعال شده است.

معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان نیز در این نشست گفت: نهادهاي اجرايي باید از نامزدهاي شوراي شهر و روستا بخواهند كه مسائل قوميتي را مطرح نكنند که در غير اين صورت با آنها برخورد قانوني مي­ شود.

الماس گشتاسبي با اشاره ممنوعیت نصب پوستر بر در و دیوار اماکن عمومی تصریح کرد: پوسترهاي تبليغاتی چهره شهر را نازيبا کرده و باعث هدر رفتن بيت المال مي­ شود.

نماينده شوراي نگهبان در استان نیز در این نشست گفت: اگر كانديداها تخلف کرده و رقبا را تخريب كنند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

حجت ­السلام و المسلمين خرم­ روز افزود: استفاده از كارناوال­هاي تبليغاتي و سياسي، چسباندن پوستر، بر هم زدن چهره شهر و نازيبا كردن آن نیز ممنوع است.

وی بیان داشت: مطبوعات و رسانه ها نیز باید از انتشار مسائل تنش ­زا و قوميتي خودداری کرده و اخلاق رسانه­ اي را رعایت کنند.

فرماندار شهرستان بويراحمد نیز در این نشست گفت: شرايط عمومي در مورد انتخابات امسال معقول بوده و نسبت به گذشته مسائل حاشيه­اي كمتری داشته ایم.

محمد آلفونه افزود: فضا بايد در راستاي رقابت سياسي و انتخاباتي حركت کرده و انتخابات وارد جريان امنيتي نشود.

وی اظهار داشت: انتخابات باید فصل جشن و سرور مردم باشد.

آلفونه با اشاره به تبلیغات انتخاباتی کاندیداها عنوان کرد: كساني كه تجمعات انتخاباتی دارند، بايد از فرمانداري مجوز بگيرند که به نظم عمومي لطمه ای وارد نشود.

وی بیان داشت: تشكيل ستاد در مركز شهر نیز ممنوع است زیرا باعث ايجاد ترافيك مي­ شود.

فرماندار بویراحمد افزود: با همكاري نامزدهاي شوراي شهر، تمامي ستادها در يك جا متمركز خواهند شد.

 

 

کد خبر 2059848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha