۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۲

حجت الاسلام کثیرلو:

انتخابات بهترین راه مشارکت مردم در اداره کشور است

انتخابات بهترین راه مشارکت مردم در اداره کشور است

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: انتخابات مهمترین ابزار برای مشارکت و مداخله اراده ملت در تشکیل نهادی سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز سه شنبه در دادگستری شهرستان البز برگزار شد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو در این نشست گفت: انتخابات ابزاری است که بوسیله آن می توان اراده مردم و شهروندان را در شکل گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدی اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.

وی افزود: مطابق اصول 6، 114 و 122 قانون اساسی رئیس جمهوری مظهر حاکمیت ملی شهروندان است و پس از مقام رهبری بالاترین مقام اجرایی است که به حول و قوه الهی ملت ایران در 24 خرداد سال جاری با خلق حماسه سیاسی و انتخاب اصلح به اصول قانون اساسی به بهترین وجه عمل خواهند کرد.

کثیرلو تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری قانون فصل الخطاب است و دستگاه قضایی با محوریت قانون و ایجاد امنیت اجتماعی زمینه مشارکت حداکثری مردم را در یک انتخابات سالم و با نشاط فراهم می کند.

رئیس دادگستری شهرستان البرز در خصوص جلسه توجیهی ویژه نامزدهای انتخاباتی گفت: در روزهای آتی از نامزدهای تعیین صلاحیت شده شورای اسلامی شهر و روستا دعوت خواهد شد تا در جلسه توجیهی تبیین ضرورت رعایت قانون انتخابات شورا قبل، حین و بعد از انتخابات ویژه نامزدها و مسئول ستاد آنها شرکت کنند.

در ادامه این نشست مقررشد دادستان شهرستان البرز با بهره گیری از ظرفیت ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی جلسه ای به منظور پیشگیری از جرایم احتمالی، فضای مجازی و کافی نت ها تشکیل شود و هشدارهای قانونی لازم را متذکر شده و تدابیر لازم برای ثبت مشخصات کاربران این مراکز را فراهم کند.

کثیرلو بیان کرد: دستگاه قضایی شهرستان البرز به محض وصول گزارشات تخلفات انتهاباتی از مراجع مربوطه در وقت فوق العاده آمادگی رسیدگی به آنها را دارد.

کد خبر 2059938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha