۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۰۱

به مناسبت سوم خرداد؛

50 برنامه محوری در خراسان شمالی برگزار می شود

 50 برنامه محوری در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان 50 برنامه محوری برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعادت جلال دوست عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی برای گرامیداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری هزار و 800 برنامه در قالب 50 برنامه محوری تدارک دیده است.

وی اظهار داشت: دیدار با خانواده های معظم شهدا، دیدار با نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و ائمه جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری نمایشگاه عمومی کتاب و محصولات فرهنگی و ... شماری از برنامه های شاخص این اداره کل همزمان با سوم خرداد ماه محسوب می شوند.

سرهنگ جلال دوست برگزاری مسابقات تیراندازی نیروهای مسلح، پخش فیلم های دفاع مقدس در سینمای بجنورد، اعزام گروههای پزشکی به مناطق محروم، نواختن زنگ ایثار و مقاومت درمدارس، برپایی همایش نقش زنان در دفاع مقدس و ... را برخی دیگر از برنامه های پیش بینی شده ذکر کرد.

وی در ادامه به عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: در این عملیات خراسان شمالی 37 شهید تقدیم کرده و رزمندگان سپاه اسلام با توکل به خدا در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده و اجازه ندادند دشمن خاک ایران را غصب کند.

سرهنگ جلال دوست اضافه کرد: در جریان آزاد سازی خرمشهر 16 هزار عراقی به اسارت رزمندگان اسلام در آمد و بیش از پنج هزار کیلومترمربع از خاک کشور نیز از متجاوزان پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه تنها در شب عملیات آزاد سازی خرمشهر، شش هزار نفر از رزمندگان اسلام به درجه رفیع شهادت نائل شدند، اظهار داشت: باید قدر فداکاری هایی که برای آزادسازی این شهر انجام شد را بدانیم و این حماسه ها را به نسل جدید منتقل کنیم.

کد خبر 2060171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha