۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۲:۰۶

معممی اعلام کرد:

نقش آفرینی تشکل ها ی دینی در خلق حماسه سیاسی / شناسنامه دار کردن 80 هزار هیات مذهبی در کشور

نقش آفرینی تشکل ها ی دینی در خلق حماسه سیاسی / شناسنامه دار کردن 80 هزار هیات مذهبی در کشور

خبرگزاری مهر: مدیرکل تشکل های دینی و مراکزفرهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: 80 هزار هیات مذهبی در کشور شناسنامه دار هستند .

به گزارش خبرنگار مهر، رضا معممی مقدم عصر سه شنبه در گردهمایی روسای شورای هیئات مذهبی استان در باشگاه فرهنگیان ساری  با اشاره به نامگذاری امسا از سوی مقا م معظم رهبری به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی ، اظهار داشت: تشکل های  دینی و هیئات مذهبی در خلق هحماسه سیاسی پیشگام باشند.

وی  افزود:  هر تشکل  بون اتصال به ولایت بخواهد کاری انجام دهد عاقبت به خیر نخواهد شد.

معممی مقدم، مطلوبیت شورای هیات مذهبی را رصد وشعیت مراسم و مناسک دینی، صدور مجوز با همکاری و نظارت سازمان، برگزاری دوره های آموزشی و کاهش آسیب های عزاداری برشمرد

وی  خواستار نقش آفرینی تشکل های دینی در خلق حماسه سیاسی شد و یادآور شد: رئیس دولت باید وام دار مومنان ومتدینان باشد و این زمانی محقق می شود که تشکل ها حضور موثری در انتخابات اصلح داشته باشند.

اداره هیئت های مذهبی مازندران به صورت مداح محوری

امام جمعه موقت  مرکز استان گفت: هیات مذهبی در مازندران به صورت مداح محوری اداره می شود. حجت الا اسلام محمد قاسمی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مردم مازندران در بخش های فرهنگی همواره پیشگام هستند، اظهار داشت: برنامه های فرهنگی یکی از دغدغه های محوری مردم ولایت مدار مازندران است.

وی افزود: با توجه به اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری بارها به موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی تاکید داشته است، وظیفه ما در این عرصه بسیارخطیر خواهد بود.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه هیات مذهبی در قبال مردم، مسئولان وخون شهدا مسئول هستند، اظهار داشت: وظیفه ما در قبال پیامبر و امامان، شهدا و رهبری بسیار سنگین بوده و باید پاسخگو باشیم.

وی با انتقاد از برخی از مداحان و سخنرانان در هیات مذهبی که نام امامان معصوم و شهدا را در سخنرانی های خود بازگو نمی کنند، گفت: این افراد باید به خون شهدا و جایگاه امامان معصوم پاسخگو باشند.

قاسمی با اعلام اینکه مسئولیت هیئت مذهبی در ترویج فرهنگ دین زیاد است، گفت: همه هیات مذهبی در استان باید برای ترویج فرهنگ دینمداری تلاش کنند.

وی افزود: جوانانی که در هیات مذهبی هستند باید خدا ترس و پیرو محض ولایت مطلقه فقیه باشند.

 

کد خبر 2060193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha