۱ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۹

گزارش خبري/

شخصیت امام خمینی (ره) از رهبران جهان متمایز است/ لزوم جلوگیری از برگزاری برنامه های بی محتوا

شخصیت امام خمینی (ره) از رهبران جهان متمایز است/ لزوم جلوگیری از برگزاری برنامه های بی محتوا

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) مانند دشمن شناسی، استکبار ستیزی و دفاع از محرومین باعث شده که شخصیت ایشان از تمام رهبران جهان متمایز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی صفرزاده شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت بیست و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد در استان کردستان ایام 14 و 15 خرداد را فرصتی مناسب برای تبیین شخصیت امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بعد از انبیا و اولیا خدا هیچ شخصی با ایشان قابل مقایسه نیست.

وی افزود: جوامع اسلامی و تاریخ بشریت ‏شخصیتی ممتاز، نظیر حضرت امام خمینی (ره) را که با افکار و اندیشه‏ ها و تلاش های صادقانه خود مسیر تاریخ را دگرگون ساخت، کمتر به خود دیده است.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: وظیفه و تکلیف الهی و فردی همه ماست که از این شخصیت بزرگ در راستای تجلی جایگاه ایشان به نحو احسن تکریم به عمل آوریم.

حجت الاسلام صفرزاده با بیان اینکه خلا رهبری در کشورهای اسلامی که موج بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته به وضوح دیده می شود، یادآور شد: اگر آنها نیز رهبری مانند امام خمینی (ره) داشتند بدون شک در برابر استکبار زودتر به پیروزی می رسیدند.

وی وجود امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب را در استمرار انقلاب بی بدیل دانست و بیان کرد: هر چه از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد، قدر و منزلت امام خمینی (ره) بیشتر نمایان می شود.

لزوم جلوگیری از برگزاری برنامه های بی محتوا

نماینده سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در این جلسه بر لزوم جلوگیری از برگزاری برنامه های بی محتوا در ایام ارتحال امام (ره) تاکید کرد و گفت: نباید تنها به دنبال رفع تکلیف بوده و سعی کنیم با برگزاری چند برنامه کار خود را به پایان برسانیم.

رمضان بهزادی با بیان اینکه ما هر چه داریم از برکت وجود امام خمینی (ره) است، افزود: باید برنامه های تبیین شود که در جامعه تاثیرگذاری داشته باشد و خط فکر و رهنمودهای امام راحل (ره) را به نسل جوان انتقال دهد.

وی اظهار داشت: با اجرای برنامه های روتین و بدون محتوا نمی توان جوانان و نوجوانان که آینده سازان این مرز و بوم هستند را به صحنه آورد و آنان را آرمان های امام خمینی (ره) و اهداف انقلاب آشنا کرد.

اندیشه های امام (ره) برای نسل جدید تبیین شود

شهردار سنندج نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: برگزاری سمیناری در راستای نشر اندیشه ها، خط مشی و ابعاد شخصیتی امام (ره) می تواند نسل جدید را با این مهم آشنا کند.

مهدی حسام شریعتی ادامه داد: این ایام فرصتی است که اذهان جامعه نسبت به ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) بیشتر و بهتر آشنا شوند و به طور گسترده در مراسم و برنامه های تدارک دیده شده شرکت کنند.

وی در ارتباط با واقعه 15 خرداد که یکی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب است، یادآور شد: در این خصوص ما دچار غفلت شده ایم و همگان وظیفه داریم که آن را زنده نگه داریم.

بزرگداشت سالروز ارتحال امام (ره) نباید تنها منتهی به اعزام کاروان شود

همچنین معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه این جلسه گفت: نباید تمام برنامه های بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در قالب اعزام کاروان ها به حرم مطهر ایشان ختم شود و از برگزاری برنامه های فرهنگی غافل شد.

حجت الله نریمانی افزود: در برنامه ریزی امسال باید در تمامی حوزه ها از جمله فرهنگی، علمی، هنری و قرآنی برنامه اجرا شود و تمام اقشار جامعه مد نظر گرفته شوند.

وی اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام ‌(ره) باید در شان و جایگاه ایشان باشد و توجه به مسائل کیفی برنامه ها بسیار اهمیت دارد.

توسعه همه جانبه ايران اسلامي مرهون نهضت امام (ره) است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این جلسه طی سخنانی اقتدار، توسعه و پيشرفت همه جانبه امروز ايران اسلامي را مرهون نهضت انقلاب اسلامي امام خميني (ره) دانست و ادامه داد: دستگاه هاي فرهنگي و نهادهاي انقلابي در راستای تبيين ارزش هاي انقلاب اسلامي و معرفي شخصيت والاي امام راحل (ره) بايد تلاش بيشتري داشته باشند.

مصطفی باغبانیان یادآور شد: دستگاه هاي فرهنگي و نهادهاي انقلابي بايد در راستای ترويج انديشه های حضرت امام خميني (ره) براي نسل امروز در مناسبت ها و برنامه هاي مختلف برنامه ريزي داشته و مناسب با سن و تحصيلات جامعه هدف در ايجاد برنامه تلاش كنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان سال حماسه سایسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر انقلاب، بیان کرد: باید برنامه های سالروز ارتحال امام خمینی (ره9 به گونه ای تدوین شود تا بتوان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم حماسه ای را خلق کرد.

نقش حضرت امام (ره) به عنوان رکن رهبری نقشی بی بدیل و نمونه بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در این جلسه گفت: نقش حضرت امام (ره) به عنوان رکن رهبری نقشی بی بدیل و نمونه بود، چنان که مدیریت و رهبری ایشان در تمام عرصه ها باعث رسیدن این انقلاب، به بزرگی و عظمت شد.

محمد قاسم سیاهپوشی افزود: حضرت امام (ره) دینداری و دین مداری را در جامعه اسلامی حاکم کردند و همواره تاکید داشتند که در تمام موارد باید براساس تکلیف عمل کرد.

وی به نقش امام (ره) در عرصه داخلی و خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در عرصه داخلی نقش مردم در حاکمیت توسط امام خمینی (ره) تبیین شد و در عرصه خارجی نیز استکبار و کشورهای غربی را به زانو درآوردند.

شخصیت امام خمینی (ره) به زمان و مکان خاصی محدود نمی شود

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان سنندج نیز در این جلسه بیان کرد: امام خمینی (ره) بی تردید یکی از شناخته شده ترین رهبران دینی و سیاسی جهان در زمان خود، دوران معاصر و اعصار آینده است و شخصیت امام خمینی (ره) به زمان و مکان خاصی محدود نمی شود.

عزیزالله رضاعی ادامه داد: امام خمینی (ره) فردی جامع و فقیهی کامل، فیلسوف و عارفی بی نظیر بود، چنانچه تحولات سیاسی و مبارزه با فساد و تباهی امروز در تمام کشورهای اسلامی، نشات گرفته از تفکرات ایشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از بحث های مهم مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) بحث اعزام کاروان های زائر است، یادآور شد: با برآورد اولیه اجرای این برنامه نیازمند 35 میلیون تومان اعتبار است.

معاون برنامه ریزی فرماندار سنندج گفت: امسال پیش بینی شده هفت هزار نفر برای زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره) از استان کردستان عازم شوند که باید منابع مالی آن مشخص شود.

رضاعی با بیان اینکه باید برنامه های بزرگداشت این روز اولویت بندی شوند، افزود: نباید برای برنامه های روتین و برنامه هایی که تاثیرگذاری بر روی مخاطبان خود ندارد هزینه کرد.

وی اظهار داشت: در بحث برنامه های بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) باید به روستاها نیز توجه خاصی شود و برنامه های فرهنگی و مهنوی مناسبی در این ایام برگزار شود.

محوری ترین برنامه ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) تببین اندیشه های ایشان است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه به برنامه های تدوین شده در راستای برگزاری مراسم ها و برنامه های بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: تببین اندیشه های امام (ره) محوری ترین برنامه بیست و چهارمین ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) است.

قباد میمنت آبادی یادآور شد:  تقارن بزرگداشت ستاد ارتحال حضرت امام راحل (ره) و انتخابات پیش رو مقطع حساسی را فرا رویمان قرار داده و باید با تمام قوا به عنوان خادمان نظام خدمت رسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت های این ستاد بیان کرد: هماهنگی های لازم با سازمان اتوبوسرانی به عمل آمده و از کلیه زائران برای حضور در مراسم سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ثبت نام به عمل آمده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر ضرورت تدوین برنامه های فرهنگی برای هر چه پر بارتر شدن برنامه های این ستاد تاکید کرد و گفت: مسئولان و دست اندرکاران امور فرهنگی با تدارک برنامه های فرهنگ محور و تبیین اندیشه های امام راحل (ره)به غنای فرهنگی این بزرگداشت بیفزایند.

گفتنی است استقرار ایستگاه های صلواتی، الزام به تردد وسایل حمل و نقل زائران در مسیرهای معین شده از سوی راهور، در اختیار قرار دادن نقشه راهنمای کاروان ها، بیمه زائران، مستند سازی فعالیت دستگاه ها در استان و شهرستان های پیرامونی برای ارزیابی کمیته مستنند سازی، ضرورت حرکت گروهی کاروان ها، تدبیر برای حفظ سلامت زائران، استفاده از وسایل حمل و نقل بدون نقص و تهیه بسته های فرهنگی برای تمامی زائران از جمله موارد طرح شده در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد بیست و چهارمین سالگرد ملکوتی رهبر انقلاب در استان بود.

کد خبر 2060297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha