۱ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۷

رفوگر در گفتگو با مهر:

تغيير قوانين كشتي معايب و مزاياي مختلفي دارد

تغيير قوانين كشتي معايب و مزاياي مختلفي دارد

رئيس انستيتو بين المللي كشتي ايران با توجه به برگزاري كنگره فيلا و برخي تغييرات در قوانين اين رشته گفت: مطمئنا تمامي تغييرات همراه با مزايا و معايب خاص خود است كه بايد به بهترين شكل آنرا مد نظر قرار داد.

سيد جواد رفوگر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: تجربه ثابت كرده هر تغييري در قوانين كشتي، معايب و مزاياي متعددي را به همراه داشته كه بايد با نكته سنجي و يك كار كارشناسي بهترين بهره را از آن برد.به عنوان مثال اجراي قانون كلينج كه طي ساليان گذشته در قوانين كشتي گنجانده شده بود در همان ابتداي امر با افت و خيزهاي فراواني همراه بود و به نوعي با تبعات مثبت و منفي مختلفي براي كشتي گيران، مربيان و داوران همراه بود.

وي تصريح كرد: مهمترين وظيفه و مسئوليت متوليان كشتي بايد بر بهره برداري هر چه بهتر و مفيدتر از اين تغييرات معطوف شود كه مطمئنا اين مساله نيازمند برنامه ريزي و كارهاي علمي و تحقيقاتي است. ضمن اينكه تغييرات قوانين كشتي بايد در چند مسابقه پيش رو اجرايي و تست شود و سپس طبق شواهدات و نتايج حاصله در دستور كار آموزشي و تحقيقاني تخصصي تر قرار گيرد.

دبير پيشين فدراسيون در خصوص تغيير در تايم هاي كشتي نيز گفت: مطمئنا جايگزين كردن دو تايم سه دقيقه اي به جاي سه تايم دو دقيقه اي پيشين، تغييرات تمريني زيادي را طلب مي كند كه بايد بطور دقيق از سوي مربيان صورت گيرد. طبيعتا فشار و نوع تمرينات بايد دستخوش تغييرات شود و كمي رنگ و بوي قدرتي تر بگيرد كه اين مساله با جديت در دستور كار مربيان قرار خواهد گرفت.

رفوگر ادامه داد: به هيچوجه نمي توان اين تغييرات را بطور مطلق خوب يا بد ارزيابي كرد، بلكه بايد با آن تطبيق يافت و روز به روز پيشرفت كرد.

رئيس انستيتو بين المللي كشتي ايران در خاتمه افزود: اين مركز علمي تحقيقاتي نيز برنامه هاي مختلفي براي هر چه بهتر اجرا شدن اين تغييرات از سوي مربيان دارد كه خوشبختانه با توجه به توان و پتانسيل بالاي مربيان كشتي كشور مي توان اميدوار بود اين تغييرات با جنبه هاي مثبتي براي كشتي ايران همراه باشد.

کد خبر 2060334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha