سفیر چین در آلمان:

تنها راهکار سیاسی در سوریه مورد قبول است/ پکن مداخله نظامی را رد می کند

تنها راهکار سیاسی در سوریه مورد قبول است/ پکن مداخله نظامی را رد می کند

سفیر چین در آلمان با تاکید بر اینکه تنها یک راهکار سیاسی در سوریه مد نظر کشور ماست و فقط مردم سوریه می توانند راه حلی برای کشورشان بیابند خاطر نشان کرد که چین هر گونه مداخله نظامی در این کشور را رد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "شی مینگد"Shi Mingde ، سفیر چین در آلمان در گفتگو با نشریه "فوکوس" اظهار داشت طبیعی است کشورهای همسایه چین مرکز توجه سیاست خارجی ما است.  اما دولت جدید در چین ارزش زیادی به مناسبات با اروپا می دهد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو همچنین به درگیریها در سوریه اشاره کرده و خاطر نشان کرد که ما با نگرانی وقایع سوریه را دنبال می کنیم، بخصوص به دلیل تاثیراتی که این وقایع در سطح منطقه ای دارد. خشونتها در این کشور باید خاتمه یابد. برای ما تنها یک راهکار سیاسی در سوریه مطرح است. به همین دلیل ما نمایندگان دولت سوریه و مخالفان سوری را به پکن دعوت کرده ایم. آنها آمادگی خود را در این راستا نشان داده اند اما بی اعتمادیهای متقابل بسیار بالاست.

مینگده افزود: تنها مردم سوریه می توانند یک راه حل برای این درگیریها پیدا کنند. ما مداخله نظامی از خارج را رد می کنیم.

سفیر چین در آلمان در ادامه به اختلافات و تنشها در شبه جزیره کره پرداخته و در پاسخ به این پرسش که آیا تهدیدات اتمی کره شمالی تنها بلوف بوده است گفت: این گونه اختلافات علایق امنیتی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. ما در شبه جزیره کره یک روند خلع سلاح هسته ای را دنبال می کنیم و به همه طرفها توصیه می کنیم که سنجیده واکنش نشان دهند. بسیاری طرفها در تنشها در شبه جزیره کره مسئول بودند.

وی افزود : خدا را شکر بار دیگر این اختلافات در مسیر تنش زایی افتاده است. معمولا امکان اینکه چین می تواند روی کره شمالی تاثیر بگذارد دست بالا گرفته می شود. این مسئله واضح است که ما هیچ ناآرامی و هیچ جنگی را جلوی در خانه خود تحمل نمی کنیم.

"مینگد" در بخش دیگری از این گفتگو محیط زیست و فساد را چالشهای بزرگ برای چین ارزیابی کرد.

کد خبر 2060444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha