تحولات افغانستان/ 

تاکید کرزای و رهبران هندی بر گسترش همکاریهای اقتصادی/ مقام ارشد افغانی کشته شد

تاکید کرزای و رهبران هندی بر گسترش همکاریهای اقتصادی/ مقام ارشد افغانی کشته شد

تاکید رهبران افغانستان و هند بر گسترش همکاری های امنیتی و اقتصادی، اظهارات قابل تامل سفیر جمهوری فدرال آلمان درافغانستان و کشته شدن رئیس شورای بازسازی و توسعه شهرستان "پشترود " ولایت فراه از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای افغان، حامد کرزای رئیس جمهوری اسلامی افغانستان سه شنبه شب (31 اردیبهشت) با پرناب موکرجی رئیس جمهور و مان موهان سینگ صدراعظم هند در شهر دهلی به طور جداگانه دیدار کرد.

در این دیدار ها هر دو طرف در مورد روابط دو جانبه میان دو کشور، دور نمای امنیت و ثبات افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی و مسایل منطقه ای بحث و گفتگو کردند.
 
همچنان در این دیدارها هر دو طرف، تمام ابعاد همکاری ها میان دو کشور را در عرصه های امنیتی، دفاعی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار دادند.
 
طرفین بر تعهد مشترک یکدیگر برای اجرایی کردن و ارتقای همکاری های استراتیژیک در راستای موافقتنامه همکاری های استراتیژیک میان افغانستان و هند تاکید کردند.
 
رهبران دو کشور متعهد شدند تا در تمام عرصه های یاد شده، همکاری های خود را به سود مردم، ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان و هند و همچنان ثبات منطقه گسترش دهند.
 
"رودیگر کونیک " سفیر جمهوری فدرال آلمان در افغانستان، طی یک نشست خبری در کابل اظهارداشت که در چند سال گذشته هیچ کشوری بیشتراز افغانستان مورد توجه مردم آلمان قرارنگرفته است. 
 
سفیر جمهوری فدرال آلمان گفت: از زمان فروپاشی رژیم طالبان تاکنون کارمندان آلمانی، افسران پلیس، استادان، نظامیان و دیپلمات ها ، همه از همکاران افغانستانی خود در عرصه بازسازی افغانستان حمایت می کنند. 
 
به عقیده وی،  طی چند سال گذشته دولت افغانستان و جامعه جهانی اقدامات قاطعی را راه اندازی کردند که زمینه واگذاری مسئوولیت های امنیتی را به نیروهای افغانستانی فراهم می کند. 
 
رودیگر کونیک تاکید کرد که دولت آلمان در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت تا هزینه خود را برای بازسازی افغانستان یکبار دیگرافزایش دهد که تا سال ۲۰۱۳ کمک های سالانه برای بازسازی مدنی و توسعه ای بالغ بر ۴۳۰ میلیون یورو خواهد شد زیرا با این اقدام ، آلمان بعد از آمریکا و ژاپن سومین کشور بزرگ کمک کننده به افغانستان بشمار می آید. 
 
همچنین طالبان رئیس شورای بازسازی و توسعه شهرستان "پشترود " ولایت فراه را کشتند. 
 
غوث الدین خان،" فرماندار شهرستان "پشترود" گفت طالبان مسلح هنگامیکه رئیس شورای بازسازی و توسعه شهرستان "پشترود" به سوی منزلش در حال حرکت بود به وی حمله کردند و پس از آن از محل حادثه متواری شده اند . 
 
تاکنون انگیزه این قتل مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است. 
 
کد خبر 2060484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha