۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶

دستگاه تولید و تقویت برق از پنل خورشیدی در لارستان رونمایی شد

دستگاه تولید و تقویت برق از پنل خورشیدی در لارستان رونمایی شد

لارستان - خبرگزاری مهر: دستگاه تولید و تقویت برق از پنل خورشیدی (فتو ولتائیک) در لارستان طی مراسمی رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این آیین، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه لارستان در سخنانی اظهار داشت: علیرضا نیاوند یکی از جوانان مخترع لارستانی است که دلش برای این منطقه می سوزد و همیشه در خدمت مردم است و با فکر و هزینه خودش این دستگاه رااختراع کرده و در کل حمایت ازتولید داخلی را سرلوحه کار خودش قرار داده است.

وی از خدمات ارزنده این پژوهشگر جوان تشکر کرد و از همه ادارات شهرستان خواست که از این مخترع لارستانی حمایت کنند.

در ادامه علیرضا نیاوند مخترع دستگاه تولید و تقویت برق از پنل خورشیدی نیز در خصوص مشخصات این دستگاه گفت: این دستگاه برای اولین بار در ایران و جهان طراحی و نمونه سازی شده واین دستگاه نیروی خود را بوسیله فتو ولتاژ نیروی الکتریسیته حاصل از سلول خورشیدی دریافت می کند و برای راه اندازی و ادامه کار و تولید برق به هیچگونه نیروی دیگر ویا مواد مصرفی اعم از سوخت نیاز ندارد.

وی ادامه داد: این دستگاه، نور خورشید را توسط پانل خورشیدی دریافت وپس از تقویت به ولتاژ پایدار 220 و توان پایدار هزار وات که تا پنج هزار  وات قابل افزایش است، تبدیل و به مصرف کننده تحویل می دهد.

علیرضا نیاوند افزود: این در حالی است که سیستم های تولید برق از سلول خورشیدی رایج در بازارهای ایران و جهان برای تولید توان هزار  وات با ولتاژ220 به 25 متر مربع پنل خورشیدی نیاز دارد که علاوه بر آن هزینه ای بالغ بر 27 میلیون تومان در بازار و وزن 250 کیلوگرم و اشغال فضای حداقل 25 متر مربع نیاز دارد.حال آنکه دستگاه تولید شده توسط شرکت لارکترون برای تولید پایداربرق 220 ولت و توان پایدار 1000 وات دارای مزیت های فراوانی  نیز هست.

وی ادامه داد: حجم دستگاه 45*35 سانتی متر بوده که نسبت به نمونه های مشابه بسیار کم حجم تر است و وزن دستگاه  45 کیلوگرم که با توجه به کارایی مورد نظر به مقدار کمتر تقلیل می یابد.

این مخترع لارستانی تصریح کرد: دستگاه مورد نظر به راحتی قابلیت جابجایی دارد  و در هر مکان که نور خورشید بتابد امکان کار و تولید برق را داردواین دستگاه بصورت دو منظوره طراحی شده که در صورت عدم امکان استفاده از نور خورشید ، از برق خانگی برای شارژ شدن باطری استفاده می کندکه میزان برق مصرفی برای شارژ باطری کمتر از یک شارژ موبایل می است  و ولتاژ برق تولیدی از این دستگاه پایدار بوده و مدت زمان نگهداری این ولتاژبسیار طولانی است.

این دستگاه در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به شماره 67373 مورخ 26/5/89  به ثبت رسیده ودارای مجوز تولید از سازمان صنعت،معدن و تجارت است.

کد خبر 2060517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha