۱ خرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۵۸

گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی در گرگان برگزار شد

گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی در گرگان برگزار شد

گرگان - خبرگزاری مهر: گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی گرگان با حضور مسئولان و فعالان هیئت های مذهبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل اطلاعات گلستان شامگاه چهارشنبه در این مراسم درگرگان اظهار کرد: نقش مسئولین هیات ها در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است و امام خمینی (ره) با کمک هیات ها و مکتب قرآن ها جریان انقلاب را به حرکت انداخت چراکه ما برای انقلاب و حرکت آن تشکل خاصی نداشتیم و موج انقلاب در حوزه های مختلف گشت و انقلاب شکل گرفت.

جواد ابراهیمی گفت: در زمان انقلاب و سال های 56 زمانی که هیات ها به روستاها و شهرهای مختلف می رفتند مردم را با مواضع و سخنان امام خمینی (ره) آشنا می کردند و امروز هیات ها در راستای استمرار نهظت فرهنگی و سالم سازی محیط فرهنگی باید نقش خود را دوباره بازسازی کرده و به تناسب پیشرفت های امروز فعالیت و تلاش کنند.
 
وی ادامه داد: نوع پیوندی که افراد در حوزه مداحی و مرثیه خوانی با جامعه و مردم برقرار می کنند بسیار پر معنا و مفهوم است و مداحان و مرثیه خوانان به خاطر این ارتباط و مخاطب فراوانی که دارند قادرند تحولاتی را ایجاد کنند که قابل ارزیابی و سنجش نیست.
 
مداحی هنری بزرگ است
 
وی بیان کرد: کار مداحان دارای یک ظاهر و یک باطن بوده و موج باطن آن قوی تر از موج ظاهری این کار است، نظام عالم با هنر و هنرمندی بنا شده و مداحی و هیات داری نیز یک هنر بزرگ است بنابراین مداحان و هیات داران نقش بسیار مهمی داشته و وظیفه دارند در کنار به میدان آوردن احساسات مردم آن ها را راهنمایی کرده و به سوی مسیر درست سوق دهند.
 
ابراهیمی تصریح کرد: هیات داران و مداحان از جمله افرادی هستند که همیشه در معرض دید جامعه قرار دارند بنابرای باید در شالکه خود دقت کرده و به هر جریانی تن ندهند و تینت پاک درون بسیار مهم است. 
 
وی گفت: این تشکیلات گسترده ترین حلقه ارتباط با مردم و جامعه است و مخاطبان بسیاری دارد بنابراین باید دقت و مراقبت کافی را داشته و بر روی مخاطبان خود کار کند.
 
وی افزود: این بستر باید در حوزه معارف اسلامی و دین مورد استفاده قرار گرفته و پیوستگی حوزه دین و حکومت را بیشتر کرده و در این راه تلاش شود.
 
مدیرکل اطلاعات گلستان اظهار کرد: شالکه جمهوری اسلامی بر مبنای دین برافراشته شد و به عنوان حکومت اصولی بر مبنای قرآن بنای خود را برپا کرد و دنیا نیز مجموعه جمهوری اسلامی را اینگونه می شناسد و تمامی موانعی که امروز بر سر راه ما قرار می دهند به خاطر همین امر است.
 
جواد ابراهیمی ادامه داد: جرم ما معیارهایی است که نظام جمهوری اسلامی به دنبال تعقیب و دستیابی به آن است و اگر به نام یک آرمان، جهان بینی و دین نبود این همه موانع بر سر راه ما به وجود نمی آمد.
 
وی گفت: دشمنان از سال 90 برای انتخابات امسال پیش بینی و برنامه ریزی کردند و در آن سال در اسناد پنهان خود این موضوع را مطرح کردند که با وارد کردن فشار بر ایران نارضایتی عمومی را ایجاد نمایند چراکه قدرت های شیطانی به دنبال این هستند که شاکله کشور را بهم بریزند.
 
وی افزود: کشور ما رو به پیشرفت است ولی در مقایسه با کشورهای بزرگ دنیا جزء بخش متوسط محسوب می شویم بنابراین پیشرفت ما مانعی بر سر راه آنان نیست بلکه آنان همه را بسیج کرده اند که اوضاع ایران را بهم ریخته و ابهت ولایت فقیه را کم کنند.
 
ابراهیمی بیان کرد: بنابراین با توجه به طیف گسترده مخاطبی که مداحان و هیات ها دارند به منظور آشفته کردن خواب دشمنان نقش اساسی دارند چراکه مداحان و هیات داران تنها یک شخص نیستند بلکه به خاطر وجود مخاطبانشان همانند یک موج و جریان هستند بنابراین باید میدان داری کرده و از آبروی نظام دفاع کنند.
 
وی ادامه داد: ما باید ولایت فقیه را کمک کرده و 24 خرداد ماه را به صورت حماسه در حوزه های مختلف معنا کنیم، ما در انتخاب نیز مسئولیت داریم چراکه از نظر دشمن کسی که نسبت به مقام معظم رهبری زاویه داشته باشد اصلح است، بنابراین باید در انتخاب افراد دقت کرده و جامعه را نیز به سمت افراد اصلح هدایت کنیم. 
 
  
 
 
 
کد خبر 2061086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha