۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

مروری بر دورههای یازدهم تا بیستم تور بین المللی دوچرخه سواری ایران؛

قزاق ها جدی‌ترین رقبای رکابزنان آذربایجان شرقی

قزاق ها جدی‌ترین رقبای رکابزنان آذربایجان شرقی

تبریز – خبرگزاری مهر: بیست و هشتمین دوره رقابتهای تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) از روز چهارشنبه با حضور 19 تیم داخلی و خارجی در مسیر 128 کیلومتری تبریز به مراغه استارت خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، تور دوچرخه سواری آذربایجان از سال 1365 تا کنون که دوره بیست و هشتم آن امروز آغاز شد، به صورت مداوم برگزار شده و بیش از ربع قرن از سابقه درخشان آن می گذرد.

از نگاه آماری و در27 دوره گذشته، تیم پتروشیمی تبریز و احد كاظمی عنوان پرافتخارترین تیم و ركابزن را در اختیار دارند اما در 10 دوره دوم، یعنی از دوره یازدهم تا بیستم تیم های مختلف آذربایجان شرقی از جمله تیم های فجر و پتروشیمی به غیر از دوره بیستم همواره روی سکوی قهرمانی بوده اند و در این بین تیم فجر تبریز با دو قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی حضوری درخشان را در چهار دوره تجربه کرد.

همچنین تیم پتروشیمی تبریز که از دوره هفدهم وارد تور شد، دو عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی کسب کرد. در این 10 دوره، تیم آذربایجان شرقی نیز دو مقام قهرمانی و یک مقام نایب قهرمانی به دست آورد که این نایب قهرمانی در دوره چهاردهم که تیم فجر تبریز قهرمان شد، رقم خورد.

در این 10 دوره، قزاق ها یکی از جدی ترین رقبای تیم های آذربایجان شرقی بودند، بطوریکه تیم قزاقستان موفق شد دو عنوان قهرمانی، دو عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی به دست آورد. در بین تیم های داخلی نیز تیم پیکان در دوره های نوزدهم و بیستم به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شد.

در بخش انفرادی نیز احد کاظمی، قادر میزبانی و حسین عسگری رقابت سختی با رکابزنانی همچون آندره میزوروف قزاق داشتند که البته رکابزنان تبریز اغلب در رقابت با حریفان پیروز می شدند.

در یازدهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان تیم های قزاقستان، فجر تبریز و تركمنستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و در انفرادی بلوزوف از قزاقستان، احد كاظمی از فجر تبریز و كوزنسوف از قزاقستان اول تا سوم شدند.

دوازدهمین دوره تور بین المللی آذربایجان با درخشش دوچرخه سواران قزاق همراه بود و در این دور قزاقستان، اوكراین و فجر تبریز به همراه آندره میزوروف ، وارلی تیتیف و بلوزوف هر سه از قزاقستان اول تا سوم شدند.

در دوره سیزدهم و در مجموع تیمی فجر تبریز، قزاقستان و ایران الف و در انفرادی احد كاظمی و قادر میزبانی هر دو از فجر تبریز به همراه آندری كاشین قزاق اول تا سوم شدند.

چهاردهمین دوره نیز با قهرمانی مجدد فجر تبریز خاتمه یافت و تیم های آذربایجان شرقی و سوریه دوم و سوم شدند. در این دوره احد كاظمی از فجر، حسین عسگری از آذربایجان شرقی و قادر میزبانی دیگر ركابزن تیم فجر تبریز به ترتیب رده های اول تا سوم مجموع انفرادی را كسب كردند.

در پانزدهمین دوره تور ، قادر میزبانی با پیراهن فجر تبریز اولین قهرمانی خود را به دست آورد و حسین ملكی و احد كاظمی دوم و سوم شدند در این دور تیم های آذربایجان شرقی، مركزی و تهران اول تا سوم شدند.

در دوره شانزدهم تیم های آذربایجان شرقی، قزاقستان و زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند و احد كاظمی از آذربایجان شرقی، حسین عسگری از مركزی و وازگن گولیجانیان از ارمنستان به ترتیب عناوین اول تا سوم انفرادی را كسب كردند.

در هفدهمین دوره تیم های تركیه، پتروشیمی و سوریه در مجموع رده بندی تیمی مقام های اول تا سوم را كسب كردند و قادر میزبانی دوچرخه سوار ایرانی تیم تركیه، موتلو مرت از تركیه و احد كاظمی از پتروشیمی تبریز به ترتیب در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند.

دوره هجدهم این تور با قهرمانی تیم ایران الف به اتمام رسید و تیم های تركیه و پتروشیمی تبریز به ترتیب رده های دوم و سوم را كسب كردند، دراین مرحله احد كاظمی از پتروشیمی، مهدی سهرابی از ایران الف و پاول نوداك از تیم تركیه ای به ترتیب رده های اول تا سوم را به دست آوردند.

نوزدهمین دوره تور بین المللی آذربایجان با كسب سكوی قهرمانی توسط تیم پیكان تهران و قرار گرفتن تیم های پتروشیمی و قزاقستان در رده های دوم و سوم همراه بود و الكس كالیسف قزاق، سیدرضایی از كرمان و موتلو مرت تركیه ای در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند.

در بیستمین دوره تیم های تایوان، پیكان و سوریه به ترتیب برسكوهای اول تا سوم جدول رده بندی تیمی قرار گرفتند و قادر میزبانی ركابزن ایرانی تیم تایوان، احد كاظمی از پتروشیمی و دیوید مك كین از ایرلند به ترتیب مقام های اول تا سوم رده بندی انفرادی را كسب كردند.

محمود نصیرپور

کد خبر 2061128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha