۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

آفتابی:

شعر در تمامی مقاطع باید هدفمند و محرک باشد/ تشکیل انجمن شعر بانوان در کرمانشاه

شعر در تمامی مقاطع باید هدفمند و محرک باشد/ تشکیل انجمن شعر بانوان در کرمانشاه

كرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تشکیل انجمن شعر بانوان در استان خبر داد و گفت: شعر در تمامی مقاطع باید هدفمند و محرک باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام محمد آفتابی عصر چهارشنبه در نخستین کنگره ملی شعر بانوان که در محل سالن انتظار کرمانشاه برگزار شد گفت: شعر در چهارچوب نظری شرق و غرب قرار داشته و در راستای شعر نظری در حوزه هنر مطرح است، و بدون در نظر گرفتن رسالت شعر می گویند هنر برای هنر است.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام به شعر گفت: در تمامی مقاطع شعر باید هدفمند و محرک باشد.

حجت السلام آفتابی با اشاره به انواع شعر اعم از نگاه قرآن و تقسیم آن به اشعار جاهلی و ربانی گفت: اشعار جاهلی الهام گرفته از تفکرات شیطانی بوده  بنابراین چنین اشعاری مسیر جاهلیت را طی و افراد را به بیراهه می برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: شعری كه برای انتقام جویی، هجو، وصف مسكرات و هوی و هوس باشد از منظر قرآن شیطانی است. شعر دینی استوار و  ثابت قدم است و هم چنین این نوع شعری در حوزه انسانیت سروده می شود و سمت و سوی آن حركت در راستای تعالی بشر است.

حجت السلام آفتابی با اشاره به موضوع کنگره گفت: این کنگره به بررسی ابعاد وجودی شخصیت حضرت زهرا(س) می پردازد چرا که حضرت زهرا (س) الگویی بی همتا برای بانوان و افتخاری برای تمام زنان و مردان عالم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از جوانان و علاقه مندان به عرصه شعر خواست تا به دنبال اشعار ارزشی بروند.

وی افزود: شعر می تواند انسان را مسیر مسائل اجتماعی  سیاسی و فرهنگی جامعه قرار می دهد.

حجت الاسلام آفتابی از شکل‌گیری انجمن شعر بانوان در استان کرمانشاه خبرداد و آن را  از نتایج برگزاری نخستین کنگره شعر بانوان دانست.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین کنگره هایی و در کنار آن شکل گیری انجمن های شعر بانوان باعث توجه بیشتر در حوزه اشعار ارزشی بانوان و متناسب با فرهنگ استان می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری کنگره شهدا در نیمه دوم سال 93 خبرداد.

آفتابی افزود: شعر از جایگاه و قابلیت بالایی در استان کرمانشاه برخوردار است و از گذشته تاکنون کرمانشاه مهد پرورش شاعران نام‌آوری بوده است.

وی در پایان برگزاری این کنگره را بابی برای افزایش قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه در این زمینه دانست و ارزوی استمرار آن را کرد.
 

کد خبر 2061167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha