۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

مرتضی بیشه:

کلینیک تخصصی صنعت در استان اصفهان راه اندازی می‌شود

کلینیک تخصصی صنعت در استان اصفهان راه اندازی می‌شود

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کلینیک تخصصی واحدهای تولیدی در استان اصفهان با هدف عارضه‌یابی و ارائه راهکارهای عملی به این واحدها راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی بیشه در جمع اعضای کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح  کرد: این کلینیک در راستای پروژه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان تشکیل و تمرکز آن بر توانمند سازی این واحدها در برطرف کردن مسائل و مشکلات درون و برون بنگاهی است.

وی اظهار داشت: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌هایی دارای مسئله هستند، اما متوجه میزان تاثیرگذاری آن در ماهیت بنگاه نیستند و این کلینیک می‌تواند به آن کمک کند تا علاوه بر شناسایی مسائل و مشکلات نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق بازرگانی اصفهان از سایر تشکل‌های تولیدی استان در بخش‌های صنعتی، بازرگانی، کشاورزی و خدماتی خواست که در راه اندازی این کلینیک همکاری کنند و افزود: باید فرهنگ مراجعه به متخصص در تمامی بخش‌ها نهادینه شود، چرا که در صورت توجه نکردن به این مسئله شرکت‌ها به مرور زمان با بحران‌های متعدد روبرو می‌شوند.

وی بررسی خدمات آموزشی اتاق‌های بازرگانی آلمان،ترکیه و مالزی را از جمله برنامه‌های کمیسیون آموزش اعلام کرد و گفت: اتاق اصفهان خواستار استفاده از تجربه اتاق‌های بازرگانی پیشرو است و در این راستا سه اتاق فوق مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بیشه آموزش‌های کارآفرینی با آموزش آکادمیک دانشگاهی را متفاوت دانست و بیان داشت: اتاق اصفهان تلاش دارد که آموزش‌های کارآفرینی را برای فعالان اقتصادی به طور مرتب برگزار کند.

خسرو کسائیان، رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: ارتقا سطح دانش فعالان اقتصادی برای توانمند شدن در عرصه تجارت جهانی از جمله اولویت‌های اتاق اصفهان در بخش آموزش است.

وی کمک به بین المللی شدن شرکت‌های داخلی را مهم برشمرد و بیان داشت: اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی می‌تواند در  بزرگ شدن شرکت‌های اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان عملکرد آموزش اتاق اصفهان را نسبت به سایر اتاق‌های بازرگانی قابل توجه دانست و گفت: رویکرد آموزش اتاق باید بر مبنای ارتقا جایگاه شرکت‌های استان اصفهان در رتبه بندی بین المللی باشد.

وی موفقیت اتاق اصفهان در کسب رتبه برتر کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه را مرهون برنامه‌های بخش آموزش برشمرد.

کسائیان آموزش منجر به نوآوری را نتیجه بخش و اثرگذار دانست و افزود: هدف آموزش باید ارتقا نیروی انسانی به کارآفرینی و کارآفرین را به نوآور بودن در فعالیت خود باشد.

وی آموزش فعالیت گروهی را یکی دیگر از رسالت‌های این بخش برشمرد و گفت: برای حضور در بازارهای جهانی و موفقیت در کسب پروژه‌های بزرگ باید شرکت‌ها بتوانند با یکدیگر کار جمعی و گروهی انجام دهند و پیش مقدمه آن آموزش کار گروهی است.

 

کد خبر 2061277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha