۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

انصراف هنرمند عربستانی از داوری جشنواره "پیامبر اکرم"/ داور لبنانی می‌آید

انصراف هنرمند عربستانی از داوری جشنواره "پیامبر اکرم"/ داور لبنانی می‌آید

داور عربستانی نخستین جشنواره بین‌المللی نشانه‌نوشته پیامبر اکرم (ص) به دلیل همزمانی سفر به ایران با سفر دیگرش، از حضور در هیات داوری عذرخواهی کرد.

ابراهیم حقیقی، پیشکسوت گرافیک و دبیر جشنواره نشانه‌نوشته پیامبر اکرم (ص) در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همه کارها بر طبق برنامه پیش رفته است و طراحی سایت تقریبا به مراحل پایانی رسیده و تا چند روز آینده رونمایی خواهد شد.

حقیقی در مورد داوران این جشنواره توضیح داد: یکی از داوران جشنواره که از کشور عربستان انتخاب شده بود چندی پیش به من ایمیل زده و از حضور در جشنواره عذرخواهی کرد.

وی در مورد دلیل این کار داور عرب جشنواره گفت: در ایمیل این هنرمند آمده است که وی در زمان داوری جشنواره در ایران در سفر دیگری است و به این دلیل نمی‌تواند در جشنواره ما شرکت کند.

دبیر جشنواره نشانه‌نوشته پیامبر اکرم (ص) از جایگزینی داوری لبنانی برای این جشنواره خبر داد و بیان کرد: تا چند روز دیگر که جواب این داور را بگیریم پوستر جشنواره را نیز رونمایی خواهیم کرد تا از زمانبندی عقب نمانیم.

وی بیان کرد: جشنواره پیامبر اکرم (ص) قرارست برای نخستین بار در ایران برگزار شود و ما امیدواریم در سال‌های آینده هم بتوانیم این جشنواره را با همین کیفیت ادامه بدهیم. تمام تلاش ما این است که هنرمندان جهانی بتوانند در این جشنواره شرکت کنند و با داوری‌های کارشناسانه‌ای که انجام می‌شود، آثار منتخبشان برگزیده شود.

حقیقی در مورد شرایط شرکت در این جشنواره گفت: تمامی مراحل شرکت در جشنواره از طریق سایت زیبا‌سازی شهرداری اعلام خواهد شد و علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام، رمز ورود دریافت می‌کنند و می‌توانند آثارشان را از این طریق ارسال کنند.

محمد (ص) فیلمی است که مجید مجیدی آن را می‌سازد. بناست سه‌گانه‌ای سینمایی و مسـتقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف زندگی محمد بن عبداللّه (ص) بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت آغاز می‌شود و در ۱۲ سالگی ایشان به پایان می‌رسد.

دست‌اندرکاران ساخت فیلم سینمایی "محمد (ص)" با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران، نخستین جشنواره بین‌المللی پیامبر اکرم (ص) با موضوع طراحی نشانه نوشته (لوگوتایپ) "محمد رسول الله" را برگزار می کنند.

این جشنواره با ریاست مجید مجیدی و دبیری ابراهیم حقیقی برگزار خواهد شد و  مصطفی گودرزی مشاوره علمی - هنری و حجت ناصری دبیری اجرایی این جشنواره را بر عهده خواهند داشت. همچنین ابراهیم حقیقی، صداقت جباری، جلیل رسولی، حبیب الله صادقی، مسعود نجابتی و دو داور بین المللی آثار این جشنواره را داوری خواهند کرد.

آثار هنری ارسالی به این جشنواره می‌تواند به صورت کالیگرافیک یا خوشنویسانه، آیکونیک یا تصویری (شمایلی)، تایپوگرافیک یا حروفچینانه و هند راینینگ یا دست‌نویسانه باشد.

شرکت برای عموم هنرمندان در این جشنواره آزاد است و عبارت "محمد رسول الله" باید با حروف الفبای فارسی –  عربی و انگلیسی طراحی شود. هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند.

نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اکرم (ص) جوایز 5 هزار دلاری، 4 هزار دلاری و 3 هزار دلاری برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته، ضمن اینکه هیات داوران با اهدای جوایز 1 هزار دلاری به 5 برگزیده از آنها تقدیر خواهد کرد.

کد خبر 2062244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha