۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷

در استان مرکزی:

12 ستاد شهرستان و 5 کمیته استانی گرامیداشت قیام 15 خرداد تشکیل شد

12 ستاد شهرستان و 5 کمیته استانی گرامیداشت قیام 15 خرداد تشکیل شد

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تشکیل 12 ستاد شهرستانی و 5 کمیته استانی به منظور گرامیداشت 15 خرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام عباس هاشمی صبح روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد گفت: گرامیداشت این روز تاریخ ساز و تبیین آن برای نسل جوان انقلاب اسلامی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بمناسبت پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد بیش از 70 برنامه فرهنگی مذهبی در این استان پیش بینی شده است٬ افزود: در این راستا 12 ستاد شهرستانی و 5 کمیته استانی شامل کمیته دانشجویی، فرهنگی هنری، فضاسازی و تبلیغات، ارتباطات و اطلاع رسانی، اجرای مراسم و همایش، تشکیل شده است.

قیام پانزده خرداد اصیل ترین جنبش مردمی تاریخ ایران است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قیام پانزده خرداد اصیل ترین جنبش مردمی تاریخ ایران است که باید ابعاد این قیام بزرگ و اندیشه های نورانی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام هاشمی  در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: اجرای مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد در 50 نقطه شهری و روستایی استان٬ برگزاری همایش نیم قرن 15 خرداد٬ برگزاری همایش کشوری اندیشه روح الله در تاریخ هشتم خرداد به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمعی از ادارات و نهادهای فرهنگی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت این روز است.

وی حرکت کاروان غم بمناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و قیام 15خرداد، برگزاری 20 محفل انس با قرآن در مساجد،برپایی 10 کرسی آزاد اندیشی و جلسه هم اندیشی در مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه سراسر استان، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری شامل مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، شب شعر، چاپ پوستر و ویژه نامه، نصب بنر و فضاسازی شهری و پخش سلسله گفتمان های نیم قرن 15 خرداد از طریق صدا و سیمای استان را از دیگر برنامه های این ستاد دانست.

وی قیام پانزده خرداد ۴۲ را یکی از اصیل ترین جنبش های مذهبی و مردمی در تاریخ معاصر ایران دانست و گفت: قیام خونین 15 خرداد در سال 42 به عنوان منشا و سرآغاز انقلاب بزرگ ایران اسلامی است.

رییس ستاد بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد استان ادامه داد: همزمان با نیم قرن قیام 15 خرداد و با مشارکت جمعی از اعضای ستاد و دستگاه های اجرایی ، هیئات مذهبی، حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی برنامه های مطلوبی برای تبیین هرچه بیشتر این حادثه سرنوشت ساز تاریخی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2062313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha