۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۳

بوستان جنگلی چیتگر مجهز به سیستم آبیاری قطره ای می شود

بوستان جنگلی چیتگر مجهز به سیستم آبیاری قطره ای می شود

عملیات اجرای سیستم آبرسانی قطره ای در کل محدوده بوستان جنگلی چیتگر تا نیمه اول امسال به پایان می رسد تا ضمن صرفه جویی در منابع آبی، فضای سبز و درختان این بوستان از آبیاری مناسب و اصولی برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مرادی شهردار منطقه 22با اعلام این خبر گفت:  بوستان جنگلی چیتگر حدود 900 هکتار مساحت دارد و اکنون اجرای سیستم آبیاری قطره ای در بیش از 60 درصد از مساحت آن اجرا شده است. بوستان جنگلی چیتگر به لحاظ نقش کلیدی اش در تلطیف هوای شهر تهران، دارا بودن پوشش گیاهی حائز اهمیت جنگلی، موقعیت تفریحی و گردشگری، علمی و پژوهشی همچنین وسعت بسیار قابل توجه آن، از اهمیت بسیاری در پایتخت برخوردار است و آبیاری این بوستان با توجه به کمبود حجم منابع سفره های زیرزمینی ، تلفات انتقال آب به روش سنتی، بکار گیری نیروی انسانی فراوان و هزینه بسیار بالا، منطقه را وا داشت برای نگهداری هر چه بهتر بوستان چیتگر، به روش های نونینی چون استفاده از سیستم آبیاری قطره ای روی آورد.

وی افزود:  در این سیستم با بکارگیری لوله های مقاوم در برابر فشار و ادوات مدرن آبرسانی ، در فصل رویش و گرما آب کاملاً در اختیار گیاهان و درختان موجود قرار می گیرد و تلفات آب در حین آبیاری کاهش پیدا می کند. برای اجرای این سیستم و بالا بردن کیفیت هرچه بیشتر و مطلوبتر آن، 4 مخزن بتونی برای ذخیره آب و پمپاژ به شریان های لوله کشی شده در پای درختان اجرا شده است. اجرای سیستم قطره ای آبیاری در بوستان جنگلی چیتگر در نیمه اول امسال به پایان خواهد رسید.

کد خبر 2062351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha